MS:n ja kumppaneiden uudet sivut

^
Minäkin olen rautaneidon kannalla.
Ei sen nimen nyt englanniksi tartte olla.
Kuitenki se sivu löytyy erinäisistä linkkilistoista niin eiköhän ne huomaa mikä se on, puhumattakaan mainostuksesta esim. foorumeilla.
 
^ Näinpä.

Joku aiemmin mainitsi, että rautaneito ei välttämättä kaikille suomalaisillekaan sano mitään, mutta mitäs he sitten sivustolla tekisivätkään :)
 
^ Olihan Maiden Finlandkin suomeksi ja englanniksi, mutta se on eri asia, miten uuden kanssa. Ainakin Forumin perusteella siellä ulkomaankin eläjiä pyöri.
 
Ongelma vaan on siinä, että rautaneito ei kerro mitään ulkomaalaiselle. Tulevalle sivustolle halutaan ehdottomasti englanninkielinen nimi. Englanninkielinen osio on myös tulossa, mutta eroaa täysin suomenkielisestä. Englanniksi tulee lähinnä konsertti-infoa yms...

Vuosi 2004 tulee olemaan Bruce Dickinsonin vuosi. Itse uskon vakaasti siihen, että tulemme näkemään Bruce Dickinsonin soololevyn. Myös tuleva sivusto tulee huomioimaan tämän.
 
MS said:
Ellei parempaa englanninkielistä nimeä keksitä, kuin Scream For Me Finland niin valitsemme sen.
Valitsemme? Kuka istuu valintaraadissa projektipäällikön kanssa?

Sivujen teossa on selkesti muutama mutka matkassa. Mitä enemmän on kokkeja, sitä huonompi ja sotkuisempi juttu sivuista tulee. Kun kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää, niin välttämättä sanomista tulee ja aikaa kuluu kaikenlaisiin turhiin säveltämisiin.

Netti on täynnä englannin kielisiä Maiden sivuja. Jos 95% käyttäjistä on suomalaisia, niin miksi nimen pitää olla väkisin väännetty englanniksi? On eri asia, jos olisi todella hyvä nimi, mutta ei niitä oikein tunnu tulevan... Konsertti-infoa ulkomaanpelleille voi tietenkin englanniksi laittaa ja kertoa siitä Maidenin BB:lla ja muilla forumeille, että täältä meidän sivuilta löytyy nyt tällaista. Nimi ei siis tähän ainakaan mun mielestä vaikuta.

Foorumista olen sitä mieltä, että ehdottomasti oma foorumi sivuille. Täällä Maiden Worldissa on ihan ok toimintaa, mutta suomalaisille sivuille luo omanlaisen fiiliksensä foorumi käyttäjineen.

Rautaneito.com olisi jo ollut olemassa omine foorumeineen 26.12. lähtien, jos kaveripiiriini kuuluisi pari hyvää koodaajaa.
 
Pertin kanssa olen samoilla linjoilla.
Hyvä että joku ottaa ohjat käsiin ja rupee järjestään juttua (MS) mutta pitäs muillakin olla jotain päätösvaltaa.
Typerää jos MS & co tekevät omat sivunsa ja me muut sitten joku toinen.
Paras vaihtoehto ois yhdistää voimamme, jos MS nyt vaan uskois että kaikki mitä se sanoo ei välttämättä ole meidän muiden mieleen.
 
Pertti Keinonen said:
Valitsemme? Kuka istuu valintaraadissa projektipäällikön kanssa?
Valintaraatia johtaa Jukka Virtanen. Vakiojäseninä ovat Pirkka Liinamaa ja Klaus Järvinen. Mukana on lisäksi kolme muuta jäsentä.

Sivujen teossa on selkesti muutama mutka matkassa. Mitä enemmän on kokkeja, sitä huonompi ja sotkuisempi juttu sivuista tulee. Kun kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää, niin välttämättä sanomista tulee ja aikaa kuluu kaikenlaisiin turhiin säveltämisiin.
Sivujen koodaamiseen ei tule osallistumaan montaa henkeä. Sivut koodaa toivottavasti yksi henkilö ja 1-2 henkilöä seuraa toteutusta ja antaa ohjeita. Koko homma on aivan alussa. Mitään ei ole päätetty ja sopivia henkilöitä on vasta kartoitettu.

Netti on täynnä englannin kielisiä Maiden sivuja.
Kyllä.

Jos 95% käyttäjistä on suomalaisia, niin miksi nimen pitää olla väkisin väännetty englanniksi?
Riipuen siitä minkälaiset sivut tulevat ja kuka tietää sivuista...

On eri asia, jos olisi todella hyvä nimi, mutta ei niitä oikein tunnu tulevan... Konsertti-infoa ulkomaanpelleille voi tietenkin englanniksi laittaa ja kertoa siitä Maidenin BB:lla ja muilla forumeille, että täältä meidän sivuilta löytyy nyt tällaista. Nimi ei siis tähän ainakaan mun mielestä vaikuta.
Englanninkielinen osio on sivuille tulossa Maidenfinlandin tapaan, mutta täysin erilainen.

Foorumista olen sitä mieltä, että ehdottomasti oma foorumi sivuille. Täällä Maiden Worldissa on ihan ok toimintaa, mutta suomalaisille sivuille luo omanlaisen fiiliksensä foorumi käyttäjineen.
Kuka maksaa foorumin kulut? Homma toimii niin kauan hyvin, kun on vähän käyttäjiä ja liikennettä. Liikennemäärän kasvaessa kulut myös nousevat moninkertaisesti. Kenellä on aikaa ja tietotaitoa huoltaa foorumia, kun siihen tulee vika? Minä kannatan tätä paikkaa siksi, koska meidän ei täällä tarvitse tehdä yhtään mitään ja toiseksi tämä on ilmaista.
 
Koitetaampas sitten rauhoittua. Nyt kun ollaan sivustoa vailla ei pidä ruveta tappelemaan, vaan puhaltaa yhteen hiileen.

Nimestä vielä. Englanninkielisistä olisin Finnish Troopers:n kannalla, suomalaisista rautaneidon. Myös Johannan ehdottama finn666.com kuulostaa hyvältä.
 
No niin, äänestys pystyyn sitten niin saadaan ihmisten mielipiteet selville.
Ei taida kyllä MS suostua kun Rautaneito olisi tod. näk. voittaja kovata
hypetyksestä johtuen...
Ei siinä mitään, englanninkielinen nimi olisi ehkä parempi, mutta niinkuin
olen sanonut, ei sitä kannata väkisin vääntää ylipitkäksi.
Kaikki ehdotukset on ollut väh. jotain kolmen sanan mittaisia.
Beast over Finland kuulostaa mielestäni parhaimmalta englanninkieliseltä,
mutta sekin alkaa olemaan jo pitkä.
Entäpä sekoitus suomea ja englantia?

No toivottavasti äänestys olisi sitten tarpeeksi kattava, eikä annettaisi
ääniä vaan sen takia että joku muu nimi ei ainakaan voittaisi.
Eikä sen äänetyksen nyt lopullinen päätös tarvi olla, antaisi vaan
suuntaa.
 
Homma on nyt niian kauan jäissä www-sivujen osalta kunnes saan Alexilta vastauksen emailiini. Sen jälkeen tiedetään mitä tehdään.

Joskus haluaa välttämättä oman foorumin niin saa ottaa sen projektin hoitaaksen. Keinonen? Minä vedän ainoastaan kotisivuprojektia.
 
Ennenkuin foorumi voidaan pistää pystyy tarvitaan mm.:

- Tieto siitä montako käyttäjää halutaan fooruumille?
- Käyttäjämäärä vaikuttaa liikennennöintiin ja liikenne määrää kulut --> mitä enemmän viestejä sitä suuremmat ovat kulut.
- Mistä rahat kulujen kattamiseen?
- Kuka huoltaa foorumia vian sattuessa?
- Mistä webhotellista paikka foorumille?
 
MS said:
Homma on nyt niian kauan jäissä www-sivujen osalta kunnes saan Alexilta vastauksen emailiini. Sen jälkeen tiedetään mitä tehdään.
Hetkinen. Luulen, että Masiinan maili @maidenfinland.com ei toimi enää 31.12.2003 jälkeen. Näin hän ainakin minulle kertoi. Toivottavasti kaveri sai mailisi ajoissa.

MS said:
Joskus haluaa välttämättä oman foorumin niin saa ottaa sen projektin hoitaaksen. Keinonen? Minä vedän ainoastaan kotisivuprojektia.
En ole oikea mies vetämään foorumia, koska en osaa korjata mahdollisia vikoja. Koodaustaidot aivan nollassa. Ja pikku hiljaa kiinnostuskin.

Mercenary said:
Koitetaampas sitten rauhoittua. Nyt kun ollaan sivustoa vailla ei pidä ruveta tappelemaan, vaan puhaltaa yhteen hiileen.
Ei kai täällä mitään tappelua ole käyty vaan asiallista ja kriittistä keskustelua. Joo joo -miehet ovat erikseen.

ps. yksi nimiehdotus vielä: Maiden Perkele :evil:
 
Back
Top