MS:n ja kumppaneiden uudet sivut

Pertti Keinonen said:
Hetkinen. Luulen, että Masiinan maili @maidenfinland.com ei toimi enää 31.12.2003 jälkeen. Näin hän ainakin minulle kertoi. Toivottavasti kaveri sai mailisi ajoissa.
Email tuli äsken. Palaan siihen myöhemmin.

Pertti Keinonen said:
En ole oikea mies vetämään foorumia, koska en osaa korjata mahdollisia vikoja. Koodaustaidot aivan nollassa. Ja pikku hiljaa kiinnostuskin.
Projektinvetäjän ei ole tarkoitus osata kooda vaan pitää projekti koossa.

Mercenary said:
Koitetaampas sitten rauhoittua. Nyt kun ollaan sivustoa vailla ei pidä ruveta tappelemaan, vaan puhaltaa yhteen hiileen.
Pertti Keinonen said:
Ei kai täällä mitään tappelua ole käyty vaan asiallista ja kriittistä keskustelua. Joo joo -miehet ovat erikseen.
Nimenomaan näin.
 
En halua mennä tarkkoihin yksityiskohtiin koskien Alex Machinelta saatua emailia, mutta Maiden Finland lopettaa lopullisesti. Alex Machine kuitenkin lupasi avustaa mahdollista uutta sivuamme ja luovuttaa materiaalia.

Joudumme pistämään uudet sivut pystyyn. Nimi on valittu. Nimi on saattanut olla jo täällä esillä osittain, en ole varma. Ei kannta enää ehdottaa sivuille uutta nimeä.
 
KingOfTwilight said:
Miksi tämä salaperäisyys?
Kerro kaikki vaan.
Onko nimi se Screm for me.. vai? :roll:
Ei ole. Täytyy varmaan ensin rekisteröidä nimi, jotta saa .com päätteen. Yllätyin, kun huomasin, että nimelle oli yksittäisiä rekisteröintejä.
 
MS said:
Ellei parempaa englanninkielistä nimeä keksitä, kuin Scream For Me Finland niin valitsemme sen.
Hmm.. keitäs tähän nimiä sun muita valitsevaan työryhmään kuuluu? Tai siis, keitä on nyt projtektissa osallisina, tavalla tai toisella?

Henk. koht. mielipiteeni tuohon nimeen on se, että se plagioi, ei tributoi kuten luulla voisi, ja osoittaa vaan perustajien / ylläpitäjien omaperäisyysasteen.

King of Twilightin ehdoittama Brave New Finland kuulostaa minun korvaani ensimmäisenä lähes yhtä hyvältä kuin Rautaneito.

EDIT: Tietenkin voisi lukeakin threadin ensin.
 
QazKFD said:
Hmm.. keitäs tähän nimiä sun muita valitsevaan työryhmään kuuluu?
Tähän vastasinkin jo tavallaan ylempänä. Palataan asiaan myöhemmin.

Tai siis, keitä on nyt projtektissa osallisina, tavalla tai toisella?
'Rekrytointi' alkaa pian. Kaikkien apua tarvitaan.

Henk. koht. mielipiteeni tuohon nimeen on se, että se plagioi, ei tributoi kuten luulla voisi, ja osoittaa vaan perustajien / ylläpitäjien omaperäisyysasteen.

King of Twilightin ehdoittama Brave New Finland kuulostaa minun korvaani ensimmäisenä lähes yhtä hyvältä kuin Rautaneito.
Nimi on valittu ja mielestäni erittäin sopiva pituutensa puolesta domain-nimeksi. Nimi ei ole Scream For Me Finland! Sen verran paljastan, että nimi on englanninkielinen.
 
Älähdänpä minäkin sitten täällä viimein jotain.

Hyvä homma nähdä että porukka on innostunut tekemään uutta sivustoa :)

Foorumista voisin kommentoida sen verran, että jos tämä paikka tarjoaa jatkuvaa toiminnallista pohjaa foorumille, lienee IMO turha ruveta laittamaan omaa foorumia pystyyn omalle paikalle. Tämä johtuen siitä, että (kuten jo edellä hieman mainittiin) foorumi kasvattaa siirretyn datan määrää tavattomasti, parilla sadalla käyttäjällä ja runsaalla sekalaisella läpänheitolla paukkuu parhaillaan reilu 5 gigaa kuussa, ja homma alakaa maksaa turhan paljon.

Uuden saitin suunnittelijoille: koittakaa jaksaa ja pitää innostus yllä :)
 
Marsu said:
Foorumista voisin kommentoida sen verran, että jos tämä paikka tarjoaa jatkuvaa toiminnallista pohjaa foorumille, lienee IMO turha ruveta laittamaan omaa foorumia pystyyn omalle paikalle. Tämä johtuen siitä, että (kuten jo edellä hieman mainittiin) foorumi kasvattaa siirretyn datan määrää tavattomasti, parilla sadalla käyttäjällä ja runsaalla sekalaisella läpänheitolla paukkuu parhaillaan reilu 5 gigaa kuussa, ja homma alakaa maksaa turhan paljon.
Tätä olen yrittänyt täällä kovasti selittää. Pelottaa, jos käyttämäärä kasvaa toiselle tuhannelle niin mitkä mahtavat silloin olla liikennöintikulut ja mistä löytyy maksajia?
 
MS said:
Tätä olen yrittänyt täällä kovasti selittää. Pelottaa, jos käyttämäärä kasvaa toiselle tuhannelle niin mitkä mahtavat silloin olla liikennöintikulut ja mistä löytyy maksajia?

Sinähän sen voit maksaa, kun tuntuu olevan sen verran kova vauhti jo päällä.
 
TompSa said:
Sinähän sen voit maksaa, kun tuntuu olevan sen verran kova vauhti jo päällä.

Kommentista päätellen et ole koskaan pitänyt / edes ajatellut pitäväsi sellaista fanisivustoa josta ihmiset tykkää. Ei millään pahalla, mutta sivustojen pito on kivaa aina tiettyyn rajaan asti, sitten se muuttuu työksi. Työksi, josta ei makseta / ei haluaisi ottaa tai edes saada maksua.

Mutta tosielämän realiteetit tappavat kovimmankin innostuksen joskus, varsinkin jos kyseessä on esim. täysipäiväisen työn ja perhe-elämän rinnalla pyöritettävä sivuhupi. Kyllähän kaikista olis tietysti kivaa saada kaikkea ilmaiseksi, mutta aina joku jossain maksaa.
 
Vähän outoa, että esimerkiksi nimi- ja sisältöasioista tuntuu päättävän yksi mies, joka kuitenkaan ei ole valmis osallistumaan kustannuksiin.
 
Surma said:
Vähän outoa, että esimerkiksi nimi- ja sisältöasioista tuntuu päättävän yksi mies, joka kuitenkaan ei ole valmis osallistumaan kustannuksiin.
Kyllä minä kustannuksiin osallistun, mutta rajallisesti. En ole valmis maksamaan foorumista satoja Euroja vuodessa.
 
Surma said:
Vähän outoa, että esimerkiksi nimi- ja sisältöasioista tuntuu päättävän yksi mies, joka kuitenkaan ei ole valmis osallistumaan kustannuksiin.
Veit sanat suustani. Ihan samoin voisin rekisteröidä domainin, sanoa porukalle, että tehkää tällaiset sivut kun osaatte ja pitäkää yllä, täts it. Ja niin tosiaan, tehän te tämän sitten maksattekin, ok?


LOL
 
Surma said:
Vähän outoa, että esimerkiksi nimi- ja sisältöasioista tuntuu päättävän yksi mies, joka kuitenkaan ei ole valmis osallistumaan kustannuksiin.

Olen ajatellut vähän samalla tavalla. Ja miksi sen nimiasian suhteen pitää olla niin salaperäisiä, jos kerran nimi on päätetty? Ja miksi englannin kielinen nimi suomalaiselle saitille?
 
Surma said:
^ Aiemmin kerroit tämän foorumin riittävän, eikä tamä maksa penniäkään.
Tämä foorumi riittää minulle mainiosti, mutta täällä jotkut tuntuvat kovasti haluavan nimenomaan täysin omaa foorumia meille.
 
metal said:
Olen ajatellut vähän samalla tavalla. Ja miksi sen nimiasian suhteen pitää olla niin salaperäisiä, jos kerran nimi on päätetty?
Haluan rekisteröidä nimen ensin. Toiseksi nimi on käytössä jo joillakin harvinaisemmilla päätteillä. Tämä oli minullekin suuri yllätys.

Ja miksi englannin kielinen nimi suomalaiselle saitille?
Sivuille tulee englanninkielinen osio.
 
MS said:
Tämä foorumi riittää minulle mainiosti, mutta täällä jotkut tuntuvat kovasti haluavan nimenomaan täysin omaa foorumia meille.
Niin tarkoitatko nyt tuolla me -sanalla tätä yhteisöä, vai sinun sisäsiittoista "työryhmääsi" josta vain hiiskutaan?
 
QazKFD said:
Niin tarkoitatko nyt tuolla me -sanalla tätä yhteisöä, vai sinun sisäsiittoista "työryhmääsi" josta vain hiiskutaan?
Kaikkia täällä olevia suomalaisia...
 
Back
Top