Helsingin keikka 21.12

Late

Member
Tänne kaikki jotka olivat Hesan keikalla niin voisitte laittaa mielipiteet siitä...Omasta mielestäni keikka oli aivan loistava, tosin vaan vähän liian lyhyt, DoD-biisit olivat poikaa ja keikan parhaimmistoa! :metal:
 
Aivan mahtava keikka ja potki tuota kesän keikkaa perseelle moninkertaisesti. Ainostaan Revelationsin olisin nyt eniten halunnut kuulla uusiksi tuolla sunnuntain keikalla, ja ehkä myös Die With Your Boots Onin... :metal:

Ja kyllä, bootleg on tuosta keikasta tiedossa. Varmistus tuli tänään emailissa. 8)
 
Toi buutti munkin pitää saada!Onko se se soundboard-boot, josta mä luin Iron Maidenin virallisen foorumin Trading Postista?

BTW, pitäiskö meidänkin tehdä Maiden bootlegit-lanka, niinkuin Maiden Finlandissa oli?
 
Soundboard se ei ole. Se on MD:llä nauhoitettu. Kyseessä on sama äänittäjä kuin Give Me Ed Helsinki bootlegin kanssa. Ja sanoihan se että tässä DOD-bootissa on parempi äänenlaatu kuin edellisessä. 8)

Ja mitä tulee tuohon bootleg-ketjuun, niin melko samahan tuo.
 
Pidin kyllä keikasta, oli minulle elämäni toinen Maiden-keikka, ja tällä kertaa melkeen eturivistä nähtynä. Fiilis-ero verrattuna edelliseen katsomoon, 314 oli mieletön, vaikka minä ja mariner silloinkin mökää ja menoa pidettiin yllä. Tosiaan, näin soundboardilla minidiskin, ja johdotettu oli yhdellä piuhalla sinne taakse. Ei ollut verkkovirroilla vaan lisäpatterikotelolla varustettu, ja elättelinkin toiveita sb-bootista. Noh, kaikkea ei voi saada. Saattoipahan tuo MD tuottaa esimerkikse Pachendalen alun efektit tjsp. :roll:
 
Surma said:
Pidin kyllä keikasta, oli minulle elämäni toinen Maiden-keikka, ja tällä kertaa melkeen eturivistä nähtynä. Fiilis-ero verrattuna edelliseen katsomoon, 314 oli mieletön, vaikka minä ja mariner silloinkin mökää ja menoa pidettiin yllä.

Kyllä! :D Tämä oli aivan mahtavaa, taidettiin olla lähes ainoat parin muun lisäksi jotka otti kaiken irti siellä perähelvetti-katsomossa.

Mutta tuo viime sunnuntain keikka nousee paremmaksi jo ihan siksi että pääsin kentälle! :metal: Perkele, enään en kyllä mene istumaan jos sedät tulevat vielä keikkailemaan.
 
mariner said:
Kyllä! :D Tämä oli aivan mahtavaa, taidettiin olla lähes ainoat parin muun lisäksi jotka otti kaiken irti siellä perähelvetti-katsomossa.

Mutta tuo viime sunnuntain keikka nousee paremmaksi jo ihan siksi että pääsin kentälle! :metal: Perkele, enään en kyllä mene istumaan jos sedät tulevat vielä keikkailemaan.

Mäkin yritän päästä ensi kerraksi kentälle...***tanan Lippupalvelun verkkokauppa... :x
 
Late said:
Mäkin yritän päästä ensi kerraksi kentälle...***tanan Lippupalvelun verkkokauppa... :x

Niin... Itse menin jonottamaan Tikkurilan Prisman eteen jo 4 tuntia ennen lipunmyynnin alkua ja jonon eka olin. Kenttäpaikat oli jokseenkin varma juttu jo tuolloin. 8)
 
Kyllä se vaan oli taas yksi tämän vuoden kohokohdista :) Tuttuja naamojakin MFF:ltä näkyi ja oli tosi fiilis. Itse konsertti oli taas sanoin kuvaamattoman mahtava. Toinen Maiden keikkani, ja meno kahta kauheampi. Settilista oli loistava, ja oli mielenkiintoista olla todistamassa Lord Of The Fliesiä Brucen kanssa. Aivan tolokuton veto. Tää on nyt lyhennetty versio postista, minkä postasin 22.12 MFF:lle. Koko paketti tiivistettynä yhteen sanaan: Täydellinen :)
 
Kentältä käsin tuli todistettua mainio keikka. Ei tosin tunneltaltaan noussut aivan viime kesäisen keikan tasolle. Hienoinen latauksen puuttuminen lienee osaltaan selitettävissä sillä, että bändi heitti kesäkuussa todellisen hittikiertueen; biisit olivat tunnettuja yleisön keskuudessa. Ja toisaalta olihan silloin aiemmasta keikasta myös kulunut useampi vuosi...
Mutta kaikkiaan hyvä keikka. Osoitti myös uusien biisien vahvuuden livetilanteessa.



ps. Itsekin olen myös kiinnostunut kuulemaan keikan bootista... mutta mikä on tuo maininta soundboard -bootista?
 
mikkelsonfin said:
ps. Itsekin olen myös kiinnostunut kuulemaan keikan bootista... mutta mikä on tuo maininta soundboard -bootista?

Niin no tuosta on kovasti juttua ollut nyt. Kun tuo Surma näki tuon minidiscin soundboardissa kiinni... Siitä lähtien on ehdoteltu jo sitä sun tätä, esim. soundboard-bootleg, nauhoittivat keikan sitä DVD:tä varten tai sitten se oli pilailu-MD jossa oli ne ääniefektit muutaman biisin introon (niinkuin toveri Surma ehti jo ehdottaa LOL ).

Mutta mulle on tulossa nyt ihan MD:llä nauhoitettu keikka, ja kyseessä on sama nauhoittaja joka teki Give Me Ed Helsinki-bootin joten ihan laadukasta äänitettä voidaan odottaa. 8)
 
sama kiertää mulle ja ... kuhan uusi viikkko pyörähtää hyvin käyntiin...
itse pahemmin keräile muita kuin missä itse olen ollut...84 ja 90 kun löytyis niin avot :)
 
jarmila said:
sama kiertää mulle ja ... kuhan uusi viikkko pyörähtää hyvin käyntiin...
itse pahemmin keräile muita kuin missä itse olen ollut...84 ja 90 kun löytyis niin avot :)

1984 Suomen keikasta ei ole ainakaan levityksessä bootlegiä. Tai sitten tylysti kukaan ei ole nauhoittanut sitä. Mutta jos siitä olisi niin kyllä se mulla luultavasti olisi. :D 1990 Helsingin keikasta on kyllä bootleg, mutta voin sanoa että äänenlaatu on jo sieltä oikeasti huonosta päästä.
 
Mulle toka keikka, edellisen kerran olin ollut katsastamassa Give Me Ed -kiertueella Helsingissä.

Paikka oli 304-katsomossa, joten epäröin vähän aluksi onkohan siellä fiilistä, mutta sitä sieltä löytyi vaikka muille jakaa. Lavalle oli todella hyvä näkyvyys, ja soundit olivat hyvät. Lava näytti kerrassaan upealta, rekvisiitta mm. Paschendalen aikana oli upea. Dance of Deathissä ihmettelin aluksi mikä mörkö siellä menee, mutta sehän oli Bruce upeassa viitassaan.

Settilista oli minulle ainakin erittäin mieleinen. Olisihan se voinut olla toki vähän pidempikin, mutta kyllä tälläkin pärjättiin.
 
jarmila kirjoitti:
sama kiertää mulle ja ... kuhan uusi viikkko pyörähtää hyvin käyntiin...
itse pahemmin keräile muita kuin missä itse olen ollut...84 ja 90 kun löytyis niin avot

Joo, enköhän tuon viimeisimmän bootin jostain saane.

Itsellä on suhteellisen samankaltainen periaate boottien keräilyssä. Erityisen mukavia lisäyksiä kokoelmaan ovat olleet sellaiset tallenteet, jotka on ollut itse paikan päällä todistamassa. Eli siis IM vuodesta 1988 lähtien. Tosin onpa kokoelmaan päätynyt muutama muukin... :D
 
Upea keikka vaikkei tunnelmaltaan yltänyt lähellekään kesäkuun keikkaan. Showna silti upeampi asuineen ja lavasteineen. Ei ollut yleisö kauhean kovassa vedossa, olisiko sitten ollut tuo pakkanen syynä siihen.

Mutta Poisonblackin keikasta olisi mahtava saada bootleg. Tuli nimittäin kaverin kanssa kettuiltua kovasti bändille. Huudeltua tuli "Ville soot ihQ!" "J-P sieki oot Ihq!" ja "Pojat tootte ihq!".
 
olen uus täällä ja pakkohan on nyt heti testata miten toimii :suck:
keikka oli kerrassaan loistava,ja uuden levyn biisit aukes ihan uudella tavalla livenä...
toinen maiden-keikka mulle...kesäl oli 1.
itellä ainaki nyt parempi fiilis...ei kuitenkaa tarvinnu yksin pitäää ääntä yllä katsomossaan niinkuin kesällä,tosin settilista veti kesällä pitemmän korren....
 
83 tulossa..(kiitos ?:lle) 84 ei tahdo löytyä, 86 ja 88 löytyy, 90 piilossa myös, 2003 kesä löytyy luonnollisesti ja joulu21 tulossa (99%)...

on myös muutama extra missä en ole ollut, mutta nekin ovat korvaajia noille 84 ja 90 keikoille...
 
Kova keikka oli, uudet biisit jyräsivät totaalisesti. Varsinkin Dod, josta on tulossa uusi klassikkobiisi. Yleisö oli pikkuisen vaisu ainakin istumakatsomossa. Liekö talvimyrsky jähmettänyt jengin? Silti huipputapahtuma kaiken kaikkiaan.
 
Back
Top