Yliarvostetuimmat hevibändit/artistit

H-M-U

New Member
Tämöisen topicin ajattelin lyödä tiskiin, kun ei muistaakseni vanhalla foorumillakaan tämmöistä ollut... Ja vaikka olisi ollutkin, MF on nyt kuollut ja kuopattu! Mikä on toki sääli...

Niin ja sitten itse aiheeseen eli mitkäpä hevibändit/artistit ovat mielestäsi yliarvostettuja suosioltaan ja arvostukseltaan suhteutettuna aikaansaannoksiinsa? Ei väliä, arvosteletko Black Sabbathia tai jotakin kotoisen maamme jättiläistä (tai vaikka kääpiötä), jos se vain todellakin mielestäsi on yliarvostettu.

Ja jotta keskustelu säilyisi totutun laadukkaansa, niin pistääkää muutakin kommentti kuin "Stratovarius, mielestäni - se vain on niin paska".
 
Kotimaisista ainakin tulee mieleen HIM, en vain ymmärrä miksi tämän bändin levyt menevät niin hyvin kaupaksi. Valon lauluäänestä en pidä ja musiikki on välillä melkoista puuroa.

Toinen "bändi" olisi Mamba, mutta nythän piti keskustella järkevistä bändeistä... LOL

Ulkomaisista ottaisin esimerkiksi Evanescencen. Okei, pari hyvää biisiä mutta muuten itseään toistavaa. Ei nappaa.
 
Mun mielestä Slipknot on hiukan yliarvostettu. (Älkää nyt suuttuko, tää on vain mun mielipiteeni. :err: ) Koska en pidä laulajan tyylistä laulaa kappaleita. Kyllä soittajilta taitoja löytyy, sitä en rupea väittämään mutta ei vain oikein iske minuun.
 
Mickey said:
Kotimaisista ainakin tulee mieleen HIM, en vain ymmärrä miksi tämän bändin levyt menevät niin hyvin kaupaksi. Valon lauluäänestä en pidä ja musiikki on välillä melkoista puuroa.

Samaa olen itsekin miettinyt. Johtuu varmaan hra Valosta ja hänen ulkonäöstään, onhan suurin osa HIMin ihailijoista teinityttöjä. :roll:
 
Suomalaisista Children of Bodom, Finntroll ja moonsorrow. Varsinkin Bodomin musiikki tuntuu perustuvan kitaristien taitojen esittelyyn, muuten aivan tasapaksua paskaa. Ja koko pakanamusiikkigenre on muuten vaan naurettavaa, turkki päälle ja miekka käteen, sit vedetään humppaa hevillä tatsilla... Hah kun hauskaa... :banana:
 
Sanoisin, että ainakin Rammstein on kovasti yliarvostettu. Kyllä kuulee, kun monet hehkuttavat, että kuinka hyvä bändi se on, mutta omasta mielestäni se on aika karmeata ja mitäänsanomatonta teknopopmetallia.
 
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.
 
asa said:
Ja koko pakanamusiikkigenre on muuten vaan naurettavaa
Sori kun näin tartun, mutta voisitko hieman valaista kanssalukijaa tässä kohdassa, kun aivoni eivät rekisteröi tuota käsitettä ollenkaan. Nevhööd.
 
Näin yleistäen nämä Moonsorrow, Finntroll, Korpiklaani ja mitä niitä nyt olikaan... Sellaista viikinki/kalevala/soturi-meininkiä.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.
Totta. Paitsi että hyviä levyjä on neljä.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Yhdyn tähän täysin. Pidän bändin vanhemmasta tuotannosta, mutta sekään ei ole vielä tähän mennessä kolahtanut aivan satasella tai mullistanut maailmaani. Lienee oma vikani. Jos nimenomaan tuosta suhteellisuudesta puhutaan niin mielestäni jossain määrin yliarvostettu bändi (esim. Maidenin arvosteukseen ja saavutuksiin verrattuna).

Olipa tuo epäselvästi ilmaistu.

Uusista, varsinkin pinnalla olevista bändeistä 90% on yliarvostettuja. Listaamisen jätän väliin.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.
Joo olen kyllä osittain tässä samaa mieltä. Heikompaan suuntaan metallica on mennyt ja rajusti.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Samaa mieltä, mutta ei sitä välttämättä niin yliarvostetuksi voi sanoa, kyllä isossa osassa nykypäivän metallipumpuista kuulee Metallican vaikutuksen. Onko se hyvä vaiko huono asia, se riippuu kuulijasta.

Dream Theateria pidän yliarvostettuna. Toki kaverit osaavat soittaa, ja siitä kunnioitan heitä että ovat hioneet tekniikkansa äärimmilleen. Mutta missä ovat hyvät biisit? Missä on tyylitaju musiikin suhteen? Missä on groove? Missä hyvä laulaja? Tälläisen kikkailun voi omasta mielestäni tehdä paljon paremminkin, ja onkin tehty jo vuosia sitten.

Sori DT-fanit, mutta tämä nyt vain on mielipiteeni. Mielipiteethän ovat tunnetusti kuin persereikiä, jokaisella on omansa ja toisten sellaiset haisevat. :D

Edit: Anteeksi, onhan DT:llä sittenkin yksi hyvä biisi, nimittäin Space-Dye Vest. Vähän paremmalla laulajalla se olisi to-DELLA hyvä biisi.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Aikalailla samaa mieltä olen. Mielestäni Metallica on tehnyt vain yhden tosissaan hyvän levyn, Ride The Lightingin. Toki Metallica on vaikuttanut moneen nykybändiin, mutta omasta mielestäni monet muut Bay area thrash bändit kuten Exodus, Testament, Dark Angel ja Death Angel ovat tehneet paljon parempia levyjä.
 
Metallica on nykyään suorastaan paska.

Musta oli viimeinen hyvä levy, Kill em all, Ride the Lightning ja Master of Puppets LOISTAVIA.
 
Kyllä Metallica ehdottomasti myös omasta mielestäni. Samaa tyyliä edustavista bändeistä ainakin Megadeth, Anthrax, Slayer ja Testament ovat kovempia. Suomalaisista nimenomaan asan mainitsema Children Of Bodom. Valitettavasti en pysty ymmärtämään koko bändiä, mutta siitä on kehittynyt aivan älyttömän kokoinen hype.
 
Metallica...oon kuullu pari biisiä(joo, kulta-ajoiltakin) eikä oo oikein kolahtanut.Mikä siinä bändissä nyt on niin komeaa, että siitä pidetään niin mahdottomasti?
 
^ Koska neljä ekaa levyä on totaalisen täydellisiä. Ei millään muulla bändillä( Paitti Deathilla ) oo neljää yhtä kovaa " Ekaa " levyä. Maiden pääsee lähelle mutta luokaton 666 pilaa kokonaisuuden
 
Lappis said:
^ Koska neljä ekaa levyä on totaalisen täydellisiä. Ei millään muulla bändillä( Paitti Deathilla ) oo neljää yhtä kovaa " Ekaa " levyä. Maiden pääsee lähelle mutta luokaton 666 pilaa kokonaisuuden

:shock: Mielipiteet jokaisella...mutta omasta mielestäni 666 on todella hyvä levy!Varmaan Maidenin 4. paras levy.No, nevermind. Maiden on kyllä saavuttanut ton pisteen(4 ekaa levyä täydellisiä, itse asiassa 7 ekaa...tosin SSOASS ja Killers ovat noista heikoimmat lenkit!)
 
Eikös se helewetin The 69 Eyeskin pyöri metallimusiikkijulkaisuissa vähän väliä?!
Todella tylsää, mitäänsanomatonta kuonaa näiden Hesan kyr.... eiku verenimijöiden musiikki.
 
Back
Top