Yliarvostetuimmat hevibändit/artistit

Sanokaa mitä sanotte mutta Metallica on kauhean yliarvostettu. Muutama hyvä levy ja loput on sontaa kuten Paddy jo totesi.
Toinen on Rammstein, josta en koskaan ole oppinut pitämään.
Ja Moonsorrow on sellainen yhtye jota en osaa ottaa tosissani. Sanoitukset ja biisien nimet ovat suorastaan hauskoja. :roll:
 
Kyllä se vaan on minunkin kallistuttava tuon Metallican puoleen jos puhutaan yliarvostetuista bändeistä. Hyvä on, oletetaan että ne tai neljä ekaa levyä ovat loistavia, mutta voisiko joku selittää minulle mikä niistä nyt tekeen NIIN mahtavia? Kyllä joo, pidän joistakin Metallican biiseistä, vanhasta tuotannosta, mutta mikä tästä yhtyeestä tekee käytännöstä yhtä arvostetun kuin Maidenista? Ehkä se on vain makua-asia?

Näitä nykypäivän pop-metalbändejä ei varmaan tarvitse edes perustella (HIM, Rammstein), myös mm. Stratovarius sekä CoB nauttivat turhan isoa suosiota jos katsotaan siihen että ovat tehneet saman biisin kymmeniä kertoja.

Vanhoja hevijyriä en lähde Metallican lisäksi arvostelemaan sillä kyllä Maiden, Priest, Sabbath ja kumppanit ansaitsevat kaiken arvostuksensa.
 
^ Pitää selittää, mikä tekee Metallicasta niin mahtavan? Selitä mulle mikä tekee Maidenista niin mahtavan? Sama vastaus sopii Metallicaan
 
Joo kyllä mullakin menee tuonne Metallican puolelle ääni. Ekat neljä levyä olivat killeri levyjä sit tuli Black album joka vielä menetteli, mutta sen jälkeiset levyt ovat niin kuraa ku olla voi. Onhan JH helkutin kova rytmikitaristi, mutta ei se auta jos biisi materiaali lähenee kokoajan kellari bändien tasoa ellei mene jo sen alapuolelle.

En tiedä mikä äijiin meni ku alkoivat trendien perässä juoksemaan olisivat pysyneet samalla linjalla niin arvostus olisi säilynyt minun silmissäni.

Kunnia vanhoille Metallica levyille, mutta uusia levyjä en hyllyyni ole hankkinut enkä hanki ellei musiikissa tapahtu muutoksia parempaan päin.
 
Lappis said:
^ Pitää selittää, mikä tekee Metallicasta niin mahtavan? Selitä mulle mikä tekee Maidenista niin mahtavan? Sama vastaus sopii Metallicaan

Lyhyesti:

Maiden on parempi, koska:
-Parempi laulaja (Hetfieldin ääni ei ole kovin erikoinen)
-Paremmat kitaristit (Tämähän on jo itsestäänselvyys...)
-Melodisempia biisejä (Metallica enemmän "mättöä", joka ei iske ainakaan meikäläiseen) -Tasaisempaa materiaalia, ei totaalisia rimanalituksia tyyliin St.Anger
-Nöyrempi asenne (Metallican jätkät paljon ylimielisempiä)

Makuasiahan tämä tietysti on. :roll:
 
Hammer said:
Makuasiahan tämä tietysti on.
No ei tuokaan kommentti pelasta sitä tosiasiaa, että vertaa kahta totaalisen erilaista yhtyettä. Aivan turhaa tuollainen mielestäni, ihmettelen yleensäkin sitä, että Maiden ja Metallica olisi joillekkin selkeä taistelupari. Mistä se johtuu, kertokaapas.

Vähän sama kuin vertaisi Dark Funeralia ja Edguytä, tai Michael Jacksonia ja Ul Gahn al Assaria Irakista.
 
Sanonpa tähän että Metallica ei ole niinkään yliarvostettu muuten, paitsi en ymmärrä miten joku voi pitää St. Angerista... :| Vanha Metallica kyllä iskee kovaa mutta perusteluksi kelvanneen se että yksi ainoa läpikuuntelukin tuotti tuskaa St. Angerin kanssa.

Kotimaisista sanoisin Stratovarius, vaikka heilläkin kyllä on monia hyviä biisejä. Silti arvostusta on liikaa, Suomesta löytyy läjäpäin parempaakin musiikkia.
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.
Täällä yksi allekirjoittava. Metallicalla ei ole kuin tasan yksi hyvän ja heikohkon välimaastossa kulkeva levy: Master Of Puppets. Loput onkin heikohkon alapuolella ja rajusti. En tiedä miksi näin, sillä monet nykyajan hyvät hevibändit ovat varmasti ottaneet Metallicalta vaikutteita, mutta muhun ei tää bändi kolahda kirveelläkään. Siksi varmaan pidänkin sitä liian yliarvostettuna. Ja huomaahan tuon kaupallisuuden maunkin verrattuna nykypäivän Metallicaa 80-luvun Metallicaan. Ja tästä on turha tulla avautumaan. Läpi olen käynyt koko tuotannon ja tähän tulokseen olen päätynyt.
 
Hammer said:
Lyhyesti:

Maiden on parempi, koska:
-Parempi laulaja (Hetfieldin ääni ei ole kovin erikoinen)
-Paremmat kitaristit (Tämähän on jo itsestäänselvyys...)
-Melodisempia biisejä (Metallica enemmän "mättöä", joka ei iske ainakaan meikäläiseen) -Tasaisempaa materiaalia, ei totaalisia rimanalituksia tyyliin St.Anger
-Nöyrempi asenne (Metallican jätkät paljon ylimielisempiä)

Makuasiahan tämä tietysti on. :roll:

Voisin kääntää koko ton listan ihan toisinpäin eli Metallica-listaksi. Ja väittäsin että Hetfieldiä ei komppikitaroinnissa voita kovin moni kitaristi tästä maailmasta. Maidenin kitaristit ei ainakaan. Toisaalta, se on totaalisen erilaista soittamista. Mutta kuitenkin

Nimim. 12 vuotta skittaa soittanut
 
Voivoi!!
Kuunnelkaapa pojat ja tytöt Metallican Loadia. Oikeasti!
Rakastan sekä Metallicaa että Maidenia yli kaiken.
Load hakkaa kaikki maidenin 90-luvun tuotannon, ei sille mitään voi.
Työ ootta nykyään vaan niin pirun kapeakatseisia (sori yleistys), että ette voi edes hiukan vertaa miettiä mitä korvasta sisään puskee.
Load täynnä hyviä rasteja toisin kuin esim maidenin FOTD.
Muutenkin näiden kahden bändin toisiinsa vertaaminen on aika älytöntä.
Kyseessä kuitenkin 2 melko erityylistä heavypoppoota.
Ja se Hetfieldin ääni. On se nyt SELVÄSTI parempi kuin esim. Mustainen tai muiden kitaristi/basisti-vokalistien. Ite tykkään ainaki pirusti varsinkin Masterilla ja Justicella

Ja Mitä noihin yliarvostettuihin tulee, niin kotimaisista nuo Himit sun muut 69eyesit. Poikien ideat on kuluneet loppuun aikoja aikoja sitten.
Tuntuu, että tekevät vaan hittejä aina samalla helpolla kaavalla.
Kai se on taito sekin.
 
Tässä pari mitkä minusta on yliarvostettuja:

-KISS, kovasti hypetetään mutta en löydä siitä mitään ihmeellistä tai hienoa
-Metallican St.*paska*Anger levy :edbarf:

-Dimmu Borgir, perus settiä ilman mitään ennennäkemätöntä
 
JackInTheGreen said:
Voivoi!!
Kuunnelkaapa pojat ja tytöt Metallican Loadia. Oikeasti!
Rakastan sekä Metallicaa että Maidenia yli kaiken.
Load hakkaa kaikki maidenin 90-luvun tuotannon, ei sille mitään voi.
Työ ootta nykyään vaan niin pirun kapeakatseisia (sori yleistys), että ette voi edes hiukan vertaa miettiä mitä korvasta sisään puskee.
Load täynnä hyviä rasteja toisin kuin esim maidenin FOTD.
Muutenkin näiden kahden bändin toisiinsa vertaaminen on aika älytöntä.
Kyseessä kuitenkin 2 melko erityylistä heavypoppoota.
Ja se Hetfieldin ääni. On se nyt SELVÄSTI parempi kuin esim. Mustainen tai muiden kitaristi/basisti-vokalistien. Ite tykkään ainaki pirusti varsinkin Masterilla ja Justicella

Ja Mitä noihin yliarvostettuihin tulee, niin kotimaisista nuo Himit sun muut 69eyesit. Poikien ideat on kuluneet loppuun aikoja aikoja sitten.
Tuntuu, että tekevät vaan hittejä aina samalla helpolla kaavalla.
Kai se on taito sekin.

trolli?

"kuunnelkaa Loadia..."?....Mie olen Metallica-fani henkeen ja vereen mutta kuka jumaliste hehkuttaa Loadia?! hakkaa Maidenin 90-luvun tuotannon...Ei helevetti... en sano mitään
Ride The Lightningiä/puppetsia koneeseen ja sit alotetaan hehkutus. Mutta ei IKINÄ Loadin aikana
 
^ En tarkottanu, että Loadi olis Metallican paras levy, mutta hakkaa se silti Maidenin 90 -luvun tuotannon ainakin tasaisuudellaan. Tuohonkin joku idiootti heittää tietysti, että "tasaista paskaa" mutta antaa tulla.
Onhan Maidenillaa ehkä sitten parempia yksittäisiä biisejä FOTDlla tai x-Factorilla mutta ei ne yhtä tasaisen vahvoja ole.
Onhan Master tai Justice parempi kuin Load, mutta Blackin Load pieksee.
Tämäkin nyt on taas tämmönen mielipide seikka, mutta niistähän se paras tappelu aina syntyykin 8)
Ja tuo QazKFDn heitto siitä, että miksi pitää olla Metallica - Maiden taistelupari, niin kertokaapa tosiaan se!!! Eihän niitä voi vittu toisiinsa vertailla. Vaikka tuli itekki tuossa tehtyä näin
Kaksi aivan erilaista bändiä.
 
Tästä Metallica vs. Maiden -keskustelusta:
Ei näitä kahta voi verrata, aivan eri sarjassa. Joku sanoi Hetfieldiä paremmaksi kuin Maidenin kitaristit ovat; ehkä Hetfield on nopeampi sahaan ja parempi komppaan mutta totuus on että jos Hetfield soittais Maidenissa niin huonosti menis, samoin jos joku Maidenin jätkistä soittais Metallicassa.
Metallican nimikkolevy on aivan liian yliarvostettu.
 
Lappis: "voi hevimieskin olla herkkä"
No näköjään jos vetää herneen noin helposti nenään.
ei pahalla. Samoilla linjoillahan tässä ollaan: Sekä maiden että Metallica jyrää!! :)
Joo, mutta ei tätä paska keskustelua enää. Mulle ainaki riitti. :banana:
 
JackInTheGreen said:
Load hakkaa kaikki maidenin 90-luvun tuotannon, ei sille mitään voi.
Kumpi meistä on kapeakatseinen, kun sanot perusteetta tuollaisen monen mielestä _aivan_ absurdin lauseen.

Työ ootta nykyään vaan niin pirun kapeakatseisia (sori yleistys), että ette voi edes hiukan vertaa miettiä mitä korvasta sisään puskee.
Niin itse teenkin, sillä jätän Loadin hyllyyn.

Load täynnä hyviä rasteja toisin kuin esim maidenin FOTD.
Niinkö, joko alat huomata...

Muutenkin näiden kahden bändin toisiinsa vertaaminen on aika älytöntä.
Kyseessä kuitenkin 2 melko erityylistä heavypoppoota.
...miten typerää tästä on jatkaa. ^ Itse sorrut tuohon kuitenkin mitä parhaiten, noh, jokainen tyylillään.


Tuntuu, että tekevät vaan hittejä aina samalla helpolla kaavalla.
Kai se on taito sekin.
Siitäkös ei ihminen pidä, ja sepäs vasta tekeekin bändistä yliarvostetun, eikös?

EDIT: Juu, ja vähän pidemmälle luettuani, ihmetten millaiset tollot saavat topicista "Yliarvostetut yhtyeet" (LUE: Bändit joista en pidä), taistelun Metallica vs. Maiden? Vaikka olenkin hieman Lappiksen tragikoomista heittoa vastaan...

Lappis said:
^ Korjaus: Metallicafani since-86, syntynyt vuonna -78. Jatka keskustelua, älä mun kanssa. Poistun
..niin taidan silti tehdä samoin.
 
Tää on aika hauskaa.
Saisko jostain Maiden vs. Metallica T-paitoja.
Se olis vitun hieno vasinkin jos pitää molemmista.
Asiaan. Niin. Olisi pitänyt jo ajat sitten. Piste tähän. -trooper^^
Niin onhan se Maidenkin kierrättäny ideoitaan, mutta en pidä sitä lainkaan yliarvostettuna.
Tuleepa kumottua omia mielipiteitä oikeen kunnolla.
No vittu räppi on ainaki yliarvostettua, vai onko ees musaa?
Ainii nyt etittinkin hevipumppuja.....sori
 
Kun tähän threadiin vastaa ehkä kannattaisi miettiä ensiksi mitä topic pitää sisällään. Onko yliarvostettua se että joku bändi myy vaikkei itse pidä ko bändistä vai se että joku bändi on saanut esim. jäsenen kuoleman takia tai jonku muun syyn takia enemmän julkisuutta ja sen myötä bändistä on kehittynyt kassamagneetti eikä niinkään uralla ole tehnyt mitään merkittäävää?

Mielestäni tuo jälkimmäinen sopii paremmin yliarvostetun määritelmäksi, koska maailmassa on paljon musiikkia jotka myy joista en kuitenkaan pidä (myös heavy genren sisällä.) Anteeksi genre sanan käyttö. :( Lisäksi kannattaisi varmaankin perustella "mielipiteet" hieman paremmin eikä vaan ilmaista asia neljällä sanalla, esim. "metallica on täyttä paskaa".

Mielestäni yliarvostetuimmat bändit ovat wasp ja twisted sistersin tapaiset bändit mitkä hetkellisesti noussut pinnalle mutta sen jälkeen haihtuneet savuna ilmaan ja keiden vaikutus olisi mukamasti suuri. Itse ainakaan näin myöhään syntyneenä ymmärrä näitä bändejä mutta toista se varmaan olisi jos olisin syntynyt 10 vuotta aikaisemmin. :) Tuommoinen käsitys jääny ko bändeistä mutta korjatkoon joku jos olen väärässä.

Ja mitä metallicaan tulee vaikka en itse henk koht pidä niin paljon uusimmast lätystä kuin vanhoist niin silti ymmärrän oikeastaan vain paremmin suosiota ja myyntilukuja. Nykyinen musiikki tavoittaa suuremman kuuntelijamäärän ja pienet rajojarikkovat kokeilut tuovat omanlaisen säväyksen musiikkiin. Musiikillisesti en osaa levystä niin paljon sanoa kun ei ole tullut niin hirveesti harrastettua. Sellasta tällä kertaa.
 
Metallica on ollu yli 15v yliarvostetuin bändi maailmassa. Neljä ekaa oli hemmetin hyviä mutta sitten .... Blääh.
Niin ja yliarvostetuin maiden albumi: SSOTSS! aivan yliarvostettu, ei huono mutta kun suuri osa porukasta arvostaa sen paraaks maiden levyks. Mitä se ei todellakaan ole ehkä 4:jäs tai 5:des.
 
Back
Top