Yliarvostetuimmat hevibändit/artistit

Lane said:
Eikös se helewetin The 69 Eyeskin pyöri metallimusiikkijulkaisuissa vähän väliä?!
Todella tylsää, mitäänsanomatonta kuonaa näiden Hesan kyr.... eiku verenimijöiden musiikki.

Joo, vähän liian kylmää musaa mun makuun...en pidä, mun veljeni kyllä joskus piti, tiedä pitääkö enää...
 
Late said:
:shock: Mielipiteet jokaisella...mutta omasta mielestäni 666 on todella hyvä levy!Varmaan Maidenin 4. paras levy.No, nevermind. Maiden on kyllä saavuttanut ton pisteen(4 ekaa levyä täydellisiä, itse asiassa 7 ekaa...tosin SSOASS ja Killers ovat noista heikoimmat lenkit!)

juu, olen tietoinen tästä asiasta, että kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka ei pidä 666:a hetkeäkään. Children of the Damned levyn paras biisi Prisonerin ohella. Muut aika lailla heikkoja. Toki Hallowed tykittää livenä mutta levyllä laahaa pahasti. Muuten Maidenin 80-luvun tuotanto on häikäisevää, Kuten myös Metallican. Harva bändi pystyy samanlaiseen tähtiloisteeseen joka kasarilevyullään
 
Lappis said:
juu, olen tietoinen tästä asiasta, että kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka ei pidä 666:a hetkeäkään. Children of the Damned levyn paras biisi Prisonerin ohella. Muut aika lailla heikkoja. Toki Hallowed tykittää livenä mutta levyllä laahaa pahasti. Muuten Maidenin 80-luvun tuotanto on häikäisevää, Kuten myös Metallican. Harva bändi pystyy samanlaiseen tähtiloisteeseen joka kasarilevyullään

Mä taas kuulun siihen lahkoon, joka pitää SSOASS albumia yliarvostettuna...eka puoli on loistava(paitti CIPWM ja TETMD, tosin CIPWM on ihan hyvä livenä), toisella puolella vähän heikompi ote(SSOASS on yksi Maidenin parhaista, mutta The Prophecy ja OTGDY laahaa...)

Ja 666: 22 Acacia Avenue on loistava, ja mä pidän HBTN:sta sekä livenä etta studio-versiona!
 
^^Totta puhut kyllä, että siinä on kaksi 80-luvulla lähestulkoon täydellisesti onnistunutta yhtyettä. Eipä tuo The Number Of The Beast omastakaan mielestäni ihan sieltä Maidenin levytuotannon parhaasta päästä ole. Ja vähemmistöt rulaa :edmetal:
 
Sen ainakin sanon, että The Number of the Beast on yliarvostettu levy IMHO! Muutama upea biisi, mutta silti vähän keskinkertaista matskua. Toki käännekohta Maidenin uralla, mutta...

Enkä ymmärrä Metallican dissausta. Ensinnäkin neljä ensimmäistä albumia ja St. Anger ovat mielestäni erittäin kovia albumeita, sanokoot kuka vain St. Angerista mitä haluaa. Parhaiten myyneet Metallica-levythän ovat tuota -90 luvun Bob Rock -kamaa, joten "Metallica on teinien bändi" -dissausta en ainakaan ymmärrä. Kyllä Ride the Lightning ja Master of Puppets ovat metallimusiikin historian kovimpia.

Late said:
Metallica...oon kuullu pari biisiä(joo, kulta-ajoiltakin) eikä oo oikein kolahtanut.Mikä siinä bändissä nyt on niin komeaa, että siitä pidetään niin mahdottomasti?

Sanotaan nyt, että sama asia kuin kuulisit Maidenin Weekend Warriorin ja The Apparitionin ensimmäisinä Maiden biiseinäsi.

Mutta jos itse aiheesta puhutaan, niin sanotaan nyt vaikka Type O Negative. Vaikka bändistä pidänkin, ei siltä ole tullut hyviä albumeita kuin kolme ja muu tuotanto on totaalista härän ankkaa.
 
Spawn said:
Sanotaan nyt, että sama asia kuin kuulisit Maidenin Weekend Warriorin ja The Apparitionin ensimmäisinä Maiden biiseinäsi.

Biisejä joita mä oon Metallicalta kuullut(ainakin):Enter Sandman, For Whom The Bell Tolls, Master Of Puppets(biisi) ...And Justice For All(se levy), Kill 'Em All(levy)...not really my cup of tea...Jamesin ääni ärsyttää mua, en tiedä miksi...Kirk ei nyt niin upea kitaristi ole, Larsin rummutus ei jaksa innostaa...Mutta voishan sitä kuunnella uudestaan, jos jostain veljen ...And Justice For All levyn löytäis...
 
^Ok. Itsekään en mikään suuri Kirk-fani ole ja James ei mikään suosikkilaulajani ole, mutta ehkäpä Master Of Puppets ja Ride The Lightning-levyt voisivatkin avautua paremmin. Makuasia tottakai, eikä ketään voi pakottaa pitämään. Omasta mielestäni Mustaine oli Metallican kovin kitaristi.
 
Metallica... Uusi tuotanto on TÄYTTÄ paskaa... :(

Ja kaivataanko tällaisia huuteluja oikeasti täällä? Perustelkaa nyt vähän, menee taas samaan suuntaan kuin MFF ihan lopun hetkillä. Miellyttävämpää lukeakin näitä perustelujen kanssa.

-mariner
 
eyes of the Nile said:
^Ok. Itsekään en mikään suuri Kirk-fani ole ja James ei mikään suosikkilaulajani ole, mutta ehkäpä Master Of Puppets ja Ride The Lightning-levyt voisivatkin avautua paremmin. Makuasia tottakai, eikä ketään voi pakottaa pitämään. Omasta mielestäni Mustaine oli Metallican kovin kitaristi.

Saatanpa tsiikata kirjastosta tai jotain..
 
:edmetal: No kaikki tällänen "todellinen" heavy musiikki kuten slipknot, children of bodom tai dimmu borgir. Kuka sellasta örinää jaksaa kuunnella.
 
The Nomad said:
:edmetal: No kaikki tällänen "todellinen" heavy musiikki kuten slipknot, children of bodom tai dimmu borgir. Kuka sellasta örinää jaksaa kuunnella.

Omaa mielipidettäni kehiin...

Tästä pidän:

Minusta tuntuu että Bodomia dissataan vain hyvien myyntilukujen takia. Ok, nyt minulta ilmeisesti lähtee rispektit pois, mutta minä pidän bändistä ja etenkin viimeisimmästä albumista, Hate Crew Deathrollista. Bodom yhdistelee speed-metalia ála Stone ja tyypillistä death metallia keskenään. Eikä mielestäni tämä "kyllästyttävä örinämetalli" ole niin paha. On useita erittäin melodisiakin bändejä. Amorphiksen Tales from the Thousand Lakes on klassikko ja upeaa kuultavaa, uudempaa verta tuohon "doom-metalia" edustavaan genreen tuo myöskin kotimainen Swallow the Sun, joka julkaisi marraskuussa debyyttinsä.

Tästä en niinkään:

Mutta en kuitenkaan ymmärrä brutaalimpaa mättö-örinää, jossa melodiat koostuvat.. öö.. Niin siis mitkä melodiat? Anteeksi, mutta sen tyylin musiikin [huomatkaa, ei " " -merkkejä, koska mikä tahansa instrumenteilla soitettu on musiikkia (joidenkin mielestä. En minäkään voisi tuota musiikiksi sanoa, mutta tässä tapauksessa joku vineää kuitenkin), olkoot se sitten kuinka epämusiikkia tahansa. Jotkut pitävät, jotkut eivät.] kanssa minun mielipiteeni on sama kuin esim. nykyrapin. (Eli poikkeuksen hiphop-maailmassa tekee MC Hammer Hammer time -biisillään :p )

Dimmu Borgir ja Cradle of Filth. Siinä kaksi bändiä joista en pidä. Kyllä molemmilta bändeiltä löytyy upeita introja sekä melodioita ja ymmärrän miksi ne ovat niin suosittuja, mutta kyllä, ovathan ne vähän yliarvostettuja. Mutta mitä jos katsotaan asiaa jonkun Borgiristin vanhempien silmissä? Mahtaisi arvostus siirtyä toiseen ääripäähän.

Ja kaikkia kiinnostaa.. :)
 
Metallica vuodesta -90 eteenpäin on takulla yliarvostetuin metalli bändi (nu-metallia ei lasketa :edbarf: ), myynyt ihan sikana ja albumit on täyttä paskaa! 4 ekaa levyä on ihan hyviä mutta ei kuitenkaan lähellekään täydellisiä.

Heitetään vielä toisena ozzy, en rupea levyjä sen enempää kommentoimaan mutta sen "tv-shown" johdosta on kyllä noussu minun mielestä turhan kovaan asemaan. :|
 
Tässä taitaa käydä samalla tavalla kuin keskustelussa, minkä tuonne MuroBBS:ään pykäsin, nimellä "Yliarvostetuimmat Bändit". Flamea toisen jälkeen ja lopputulos on "Bändit joista en pidä".

Itse alustin em. threadia Type O Negativella, joista olin toiseen threadiin aika löyhästi kylläkin kirjoittanut:

No joo, meneehän tuo paremman puutteessa. Tosin mitenkään kovin syvällisesti ei ole innostanut tuohon perustua. Loppupeleissä aika marginaalikamaa, ja harvinaisen yliarvostettua sellaista, eikös?

Uudella levyllä oli ihan jees ralleja, kuten myös October Rustilla ja taisi myös World Coming Down -albumillakin jotain kuunneltavaa olla.

We Hate Everyone. Tuntuu vaan nuo Steelen ajatukset pyöriä yhden teeman ympärillä.
 
-Beast- said:
Metallica... Uusi tuotanto on TÄYTTÄ paskaa... :(

Niinpä. Arvatkaapa jos joku ihan uusi bändi olisi tehnyt St. Angerin, ei varmasti olisi pidetty kovinkaan hyvänä levynä. Mutta kun nimi velvoittaa...
 
Spawn said:
Bodom yhdistelee speed-metalia ála Stone ja tyypillistä death metallia keskenään.

Death metallia Boredomissa ei ole yhtään, ja speed metal jututkin on tosi kyseenalaista. Enemmänkin on vaan klassisen musiikin vaikutteista nykyheviä. Ainoa yhdistävä lenkki (Roope Latvalan lisäksi) Stoneen on Aleksi Laihon Latvalalta kopioitu soittotyyli.
 
Bloodstone said:
Mielestäni Metallica on tehnyt vain yhden tosissaan hyvän levyn, Ride The Lightingin.

Täsmälleen samaa mieltä. Oikeastaan kaikilla muilla Metallican levyillä, joita olen kuullut, on enemmän tai vähemmän epätasaista materiaalia. Toki muutamia huippuhetkiä saattaa näiltäkin levyiltä löytyä, mutta kokonaisuus ei häikäise. Ride The Lightning on puolestaan hyvä levy jo senkin takia, että se ei sisällä näitä ns. täytebiisejä.

Metallica on bändinä todella yliarvostettu. Johtuuko sitten siitä, että on jenkkibändi? Tämäkin on hyvin todennäköistä, koska en muuten pysty ymmärtämään minkä takia Metallica on suositumpi kuin esimerkiksi Maiden. Minun korvaani Metallica on varsin puuduttavaa ja itseään toistavaa kamaa, Ride The Lighningin biisejä lukuunottamatta. Jopa kaikkien hehkuttama Master Of Puppets on mielestäni aika heikko esitys, sillä vain Welcome Home (Sanitarium) ja nimikkobiisi iskevät meikäläiseen.

Noh, tämä oli vain minun mielipide Metallicasta, joten älkää Metallica fanit vetäkö tästä hernettä nenäänne. :D
 
Vaikka Metallica onkin uppoamassa suohon pikkuhiljaa, niin kyllä minä silti arvostan heitä Kill 'Em All:in, Ride The Lightning:in ja Master Of Puppets- levyjen ansiosta. Näin ollen sanon myös, ettei Metallica ole mielestäni yliarvostettu (paitsi St.Anger on kyllä saanut käsittämättömän hyvän vastaanoton, siis myyntiluvuissa katsottuna.) kyllä tuon tasoisilla levyillä mitä minä mainitsin ovat arvostuksensa ansainneet.
Arvostus Metallicaa kohtaan ei siis ole minulla hävinnyt, mutta kiinnostus alkaa olla jo aika kateissa.

Ja takaisin aiheeseen. Kyllä ensimmäisenä tulee mieleen Slipknotit sun muut sellaiset... yleensäkin koko nu-metallin suosio on aivan käsittämätöntä.
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..."
 
Ollaanpa hetki realistisia vaikka Maiden-laudalla ollaankin. Metallica toistaa itseään? Tuo on aika paksu väite( Suorastaan totaalista bullshittiä ) koska bändi on uudistunut joka levyllä enemmän tai vähemmän eri suuntaan. Jos jompikumpi Maidenista ja Metallicasta toistaa itseään, se on Maiden

Ja kyllä on suurta syntiä, jos sanoo, että bodomissa on PERINTEISTÄ Deathmetallia. Paskat. Ei Deathista tietoakaan. Bodom on ihan perusheavya rääkymisellä ja tiluilla vahvistettuna
 
-Beast- said:
Metallica... Uusi tuotanto on TÄYTTÄ paskaa... :(
[/color][/i]

Voisit tosiaan perustella. Ja jokin tässä epäilyttää, mihin vedät uuden tuotannon rajan? Houkuttaisi melkein kysyä, että mitä pystyt kertomaan edes bändin vanhasta tuotannosta...
 
Paddy said:
Metallica. Sori faneille, mutta tätä mieltä olen. Vain kolme hyvää albumia ja muut täyttä sontaa ja myyntiluvut jotain 80 miljoona.

Samoilla linjoilla ja lisäksi en pidä yhtään Hetfieldin äänestä.
Manowar on myös hieman liian kornia makuuni. Kun heavy metallista lauletaan niin lyriikat pitää olla jotain Judas priestin Heavy metal kappaleen tapaisia.
Hammerfallit, Freedom callit yms. powerhutut ovat ihan liikaa. Tylsiä riffejä, tylsiä laulumelodioita ja usein jopa karseaäänisiä laulajia makuuni.

Kotimaisista: Stratovarius (ei tarvitse edes perustella)
Anton maiden joku raja huonolla huumorillakin sentään on (blasphemy!)
:x
Sentenced: Tätä kun hetken kuuntelee, niin tekee tosiaan mieli tappaa itsensä. Niin ärsyttävä tunnelma tässä musassa. Suosiota EI voi käsittää
hyvällä tahdollakaan.

Paljon paskaa mahtuu maailmaan, mutta onneksi edes jotain hyvääkin ;)
 
Back
Top