Treidausta

MihinkÄs olet skandit näppikseltä hukannut? :)

Mutta itse olen tällaisia ohjeita saanut, että ei olisi kovin aiheellista ripata tuota keikkaa. Enkä siihen syytä näekään, kyllä tuon saa CD:llä jos sen vaan haluaa, enempää en jaksa ajatuksiisi tarttua.
 
Jos ei sen vertaa viitsi nähdä vaivaa että hankkii sen lossless versiona ja rippaa itse MP3-muotoon, niin sitten olkoon ilman. Minä itse näen paljon vaivaa noiden bootleggien keräilyyn, joten miksi MP3 friikkien pitäisi se saada kotona netissä kylmän coca-colan ja pitsan ääressä?
 
7son7 said:
ei millaan pahalla, mutta jotenkin tuntuu olevan semmonen EI mp3 formaattia hesan keikasta ikina mentaliteetti menossa. Missa taa treidauksen fiilinki on?
Anteeksi, mutta mikä on treidauksen fiilinki? Se että joku rippaa levyn mp3:ksi ja heikentää samalla laatua, jotta kaikki voi vapaasti imeä joltai dc:ltä tai vastaavalta?

7son7 said:
Ehka naa loosless friikit vois tajuta etta monet ei todellakaan halua mitaan loosless jattia, vaan mp# on ihan riittava
Lossless = CD-kopio. Suoraan verrattavissa toisiinsa. mp3 = paskaa. Tokihan jokainen saa tehdä miten ikinä tykkää, mutta jotkut ei halua nähdä vaivaa treidauksen eteen, joten se ärsyttää useimpia old-school treidaajia. Joillekin mp3 ei ole riittävä ja nämä henkilöt useimmiten on mp3:sia vastaan ja sattuvat omistamaan juuri nyt esim. Hesa '03:n.

7son7 said:
Nyt te friikit ehdon tahdoin haluatte jattaa meidat muut tan treidi mahkun ulkopuolelle ja nain ollen saada mahkua kuunnella sita boottia. Vahan vois niinkuin ajatella ja tajuta etta bootien pitais kuiteskin olla vapaasti saatavilla, myos eri formaateissa.
Mielestäni kysymyksessä on kuitenkin se, että kuinka pitkälle ihmiset on valmiita menemään saadakseen jonkun bootlegin. Ja odotahan vaan pari kuukautta, niin se hesa on mp3:na jossai hubilla tai vastaavassa. Sen takia jotkut yrittävätkin ehkäistä sitä ettei niin tapahdu.

7son7 said:
Lisaksi oon kuunellut loosless bootin ja si mp3 vversion eika mun korvani hairiintynyt laatu erosta.
Eron kuulee selvästi. Ainakin minä. Miksi siis tämän eron tunnistavat haluaisi jonkun bootin mp3:ksi?
 
Skandeja kun ei maikalaisen kompasta loydy niin joudun kirjoitteleen talla tavalla, meikalainen kun oon toisella puolella palloa.

Kylla ma ymmarran lossless kerailyn ja sen etta joillekin on sen ja mp3 ero riittavan suuri. Ei laiteta hernetta nenaan. Vetasin tosta provo kirjoituksen ja jaakoot se sen arvoon. Meikalaisen treidi frendi on jo luvannut ripata sen mp3 joten sita odotellessa :wink:

Vanhan tuvan treidaajat vois siirtya uuteen tupaan :D
 
asa said:
Jos ei sen vertaa viitsi nähdä vaivaa että hankkii sen lossless versiona ja rippaa itse MP3-muotoon, niin sitten olkoon ilman. Minä itse näen paljon vaivaa noiden bootleggien keräilyyn, joten miksi MP3 friikkien pitäisi se saada kotona netissä kylmän coca-colan ja pitsan ääressä?

Tässä ei voi kuin kompata. Juuri tämän takia mulla on nyt keikasta kaksi eri versiota ja DVD.

Yleisestikin kun keräilen näitä CD-audiobootlegejä niin saan melkoisen helposti suoraan äänittäjiltä bootlegejä. Kivaa tämä on.
 
mariner said:
asa said:
Jos ei sen vertaa viitsi nähdä vaivaa että hankkii sen lossless versiona ja rippaa itse MP3-muotoon, niin sitten olkoon ilman. Minä itse näen paljon vaivaa noiden bootleggien keräilyyn, joten miksi MP3 friikkien pitäisi se saada kotona netissä kylmän coca-colan ja pitsan ääressä?

Tässä ei voi kuin kompata. Juuri tämän takia mulla on nyt keikasta kaksi eri versiota ja DVD.

Yleisestikin kun keräilen näitä CD-audiobootlegejä niin saan melkoisen helposti suoraan äänittäjiltä bootlegejä. Kivaa tämä on.

Sitä paitsi boottien keräily on IMO hauska harrastus.Suosittelen!

Ja itsehän en mistään mp3:sista välitä!

EDIT:Ja 2:1 treidit käy mulle!Mulla ei oo paljon buutteja listalla, mutta kyllä mun pitäis saada Hesan keikka kohtapuolin!
 
7son7 said:
ei millaan pahalla, mutta jotenkin tuntuu olevan semmonen EI mp3 formaattia hesan keikasta ikina mentaliteetti menossa. Missa taa treidauksen fiilinki on?

Sano yksikin hyvä syy miksi bootlegit pitäisi pistää tuohon turhaan formaattiin kuin mp3? Typerää laadun haaskausta, ja laiskoille tarkoitettu.

7son7 said:
Ehka naa loosless friikit vois tajuta etta monet ei todellakaan halua mitaan loosless jattia, vaan mp# on ihan riittava. Nyt te friikit ehdon tahdoin haluatte jattaa meidat muut tan treidi mahkun ulkopuolelle ja nain ollen saada mahkua kuunnella sita boottia. Vahan vois niinkuin ajatella ja tajuta etta bootien pitais kuiteskin olla vapaasti saatavilla, myos eri formaateissa.

"Friikki", pitäisikö tässä sanoa vastauksena sulle että "laiska"? No kuitenkin, ei ole suuri vaiva kysyä joltakin CD-vaihtajalta että onnistuisiko 2:1 vaihto kyseisestä bootlegistä.

7son7 said:
Lisaksi oon kuunellut loosless bootin ja si mp3 vversion eika mun korvani hairiintynyt laatu erosta. Jos jonkun korva hairiintyy se on ihan ok, voisitte kuiteskin antaa meille huono korvaisillekinnmahkun nauttia naita bootteja.

Se ero on aika selkeä kyllä. Ja sen huomaa kyllä ihan korvallakin. Ihan joku "When It Is Time To Rock" bootleg riittää tähän, hommaapas se ensin mp3:sina (joka sulla varmasti on jo) ja sitten CD-audio laadulla. Kyllä sen laadun eron huomaa aika selkeästi kuitenkin korvalla. Jospa sulla kuitenkin on tämä mentaliteetti että ei jaksa edes uskoa että CD-audio on parempi.

:roll:
 
No mutta nyt en ymmärrä että mikä tämä ongelma on, joku rippaa oman boottinsa mp3:ksi pistää levitykseen. Ne jotka hankkii nämä mp3:set saa varmasti ihan itse kärsiä siitä huonosta laadusta eikä siitä pitäisi olla mitään haittaa näille asialleen omistautuneille keräilijöille. Näiden bootlegien laatu nyt on muutenkin niin suolesta kun niitä ei ole soundboardista nauhoitettu, että siinä mp3:ksi rippaamisessa tuskin suurta vahinkoa voi tapahtua. Eikös nämä kuitenkin tavallaan ole vähän niinkuin kaikille tarkoitettuja nämä bootit? :roll:
 
Ed The Ead said:
Näiden bootlegien laatu nyt on muutenkin niin suolesta kun niitä ei ole soundboardista nauhoitettu, että siinä mp3:ksi rippaamisessa tuskin suurta vahinkoa voi tapahtua.
Vai onko se niin, että sitä suuremmalla syyllä tapahtuu, kuin lähdetiedosto on huonolla äänenlaadulla? Mietippäs miten progressiivinen pakkaus toimii.
 
hauska keskustelu....!:)

Mistähän MP3:sta jengi puhuu..? Bitratea ei ole kukaan maininnu ja kun se on tarpeeksi suuri niin väitänpä ettei sitä kuule korvalla kuin ne jotka työskentevät äänen parissa, siis ammatikseen, ja nekin vain parhailla kuulokkeilla/toistolla.

Mikä siis on MP3 josta täällä puhutaan...?

Kokeilkaapa ripata himassa joku biisi kovolle ja kääntäkää se eri asteisiksi MP3:ksi ja testatkaa kuulonne.
 
Tuosta treidauksesta mulle on jäännyt sellainen kuva nyt tuosta 21.12-03 keikasta ettei kukaan kuka sen omistaa halua edes treidata 2:1 tavalla. ainakin mitä olen lukenut näitä postauksia täällä ja rautaneito sivuilla.

Itse innostuin tuolla 2:1 tavalla hankkimaan vanhaja Suomen keikkoja vain siksi että niitä on kiva nostalgia mielessä kuunella ja olisin todella paljon kiinostunut molemmista -03 keikoista.

Mutta mulla ei ole kuin vanhoja Suomenkeikkoja muutama. Joten en pysty kuin tuohon 2:1 treidaukseen. Jos jossain vaiheessa joku teistä joka omistaan nuo -03 bootit viitsii ruveta treidaamaan tolla perinteisellä tavalla niin ilmoitelkaa vaikka yv:nä.

Samoin se dvd versio kiinostaa ja olen siitäkin valmis tekemään 2:1 treidauksen.
 
ThePrisoner said:
Bitratea ei ole kukaan maininnu ja kun se on tarpeeksi suuri niin väitänpä ettei sitä kuule korvalla kuin ne jotka työskentevät äänen parissa, siis ammatikseen, ja nekin vain parhailla kuulokkeilla/toistolla.
Voihan sitä väittää mitä tahansa, mutta empiiriset todistukset erikseen. Mutta kyllähän sen huomaa, mitä paremmat vehkeet omaat, sitä enemmän soundi alkaa sukeltamaan jo korkeissakin striiminopeuksissa.

Kokeilkaapa ripata himassa joku biisi kovolle ja kääntäkää se eri asteisiksi MP3:ksi ja testatkaa kuulonne.
Miksi sitä itseensä kiusata empiirisin kokein jos on 1000 albumia musiikkia MP3-tiedostoina?

Itsehän en edes tarttunut tuohon häviöasiaan, vaan alunperin siihen, että ne vaan eivät ole haluttua. Täts it, niin kauan kuin asia on muillakin näin, niin ei auta kun sopeutua.
 
Ed The Ead said:
No mutta nyt en ymmärrä että mikä tämä ongelma on, joku rippaa oman boottinsa mp3:ksi pistää levitykseen. Ne jotka hankkii nämä mp3:set saa varmasti ihan itse kärsiä siitä huonosta laadusta eikä siitä pitäisi olla mitään haittaa näille asialleen omistautuneille keräilijöille.

Ei siinä mitään jos joku näin haluaa tehdä, antaa mennä vaan, mutta miksi syyllistää niitä joita MP3:set ei muutenkaan kiinnosta? Pitäisikö meidän tehdä niistä MP3:sia ihan vaan muiden iloksi? Minä ainakin dissaan ihmisiä jotka imuttavat netistä, minulle ainoa oikea tyyli on CD-treidi.

rue morgue said:
Tuosta treidauksesta mulle on jäännyt sellainen kuva nyt tuosta 21.12-03 keikasta ettei kukaan kuka sen omistaa halua edes treidata 2:1 tavalla. ainakin mitä olen lukenut näitä postauksia täällä ja rautaneito sivuilla.

Kyse ei ole niinkään halusta, itse kun poltan 30-40 levyä viikossa, ei oikein huvita polttaa vielä lisää huvikseen, niistä kun ei itse hyödy mitenkään.

Ed The Ead said:
Eikös nämä kuitenkin tavallaan ole vähän niinkuin kaikille tarkoitettuja nämä bootit? :roll:

On toki, mutta jos ei halua nähdä tippaakaan vaivaa niiden eteen, on turha marista täällä.
 
:(

Lossless tiedostoiset bootit on parempia kuin mp3 (talla mp3 tarkoitan tiedostoa jonka perassa lukee mp3 :shock: ), en ma yrita sanoa etta se olis toisinpain. Joillekin meille vaan mp3 laatu riittaa, eika me tarvita mega kokosia lossless bootteja. Mista urputukseni aloitin oli se etta jotkut tyypit erikseen minitsi (ei foorum) etta jos vaihto tehdaan niin ehtona on etta boottia ei ripata pakattuun mp3 muotoon :?. Mista tammonen asenne? Eli lossless on lossless ja se on bootien kuningas laatu :banana: Meikalaiselle vaan piisaa se mp3n prinssi muoto :) . Saan mp3sta saman kuuntelu kokemuksen OMASTA MIELESTANI, joku toinen ei :wink:

En ma todellakaan viitsi lahettaa Japanista asti jotain CDta Suomeen. Ma odotan etta bootti loytyy netista ja imutan sen. Taytyy myontaa etta en viitssi nahda vaivaa ruveta postin kanssa leikkiin, anteeksi vaan!
 
^ No miksi nyt jotain CD:eitä Japanista asti kun se onnistuu parin päivän sisällä ihan Suomessakin? Sä nyt ylireagoit aika rankasti.
 
Tähän threadiin haaskatussa ajassa olisi joku jo ripannut cd:n ämppäreiksi ja käynyt siellä bootti hubilla uploadaamassa ne vaikka sille moderaattorille jolla on kaikki muut Dance of Death bootit. LOL
Edit. Näkyyhän noita mp3 bootteja löytyvän QazKFD:inkin koneelta vaikka se niitä täällä paskaksi haukkuu. :p
 
Ed The Ead said:
Näkyyhän noita mp3 bootteja löytyvän QazKFD:inkin koneelta vaikka se niitä täällä paskaksi haukkuu.
No liitäppäs seuraavaan postiisi rivi jossa haukun niitä paskaksi.

Ensin opetellaan lukemaan, sitten aletaan moralisoimaan. Toki moralisointiakin vähän kannattaa opetella ensin. Ja tuohon MP3-asiaan voin sen vielä sanoa, että se DC++:ssa näkyvä MP3-filujen määrä on omasta kokoelmastani vissiin kymmenyksen.

EDIT: Ja oli sitä ontopicciakin vähäsen, pykäsin tuossa yhtenä aamuna pystyyn pienen nettisivun koostaakseni omaa (aika köyhää) bootlegkokoelmaani. Tarkastelkaa sitä täällä
 
Back
Top