Treidausta

Sitten kun joku/jotkut saavat käsiinsä tuon viimeisen maidenin bootin niin mulle vois sitten sellaset joilla käy tuo 2:1 treidi. Mulla tosin on bootteja aikas paljon, mutta mp3 muodossa, joka taas ei käy monelle treidaajalle.
 
Tässä kun oon vähän pihalla (yllätys, yllätys :D ) niin voiskohan joku kiltisti kertoa mitä tarkottaa treidaus, 2:1, ja miten noita bootteja yleensä hankitaan? olisin meinaan kiinnostunu..
 
2/1 tarkoittaa että lähetät 2 tyhjää levyä jokaista kopioitua kohden. Eli jos haluat 4 levyä, lähetät kopioijalla 8 tyhjää levyä, johon hän kopioi ne neljä levyä ja pitää loput itse palkkoina tuosta poltosta.
Treidaamisessa pääset alkuun juuri 2/1 treidillä, ja kun on kertynyt joitakin bootseja, voi alkaa treidaamaan niitä muiden treidaajien kanssa. Alkuun pääseminen vie aikaa ja vaivaa, mutta kun omistat n.20 keikkaa, voi alkaa jo treidaamaan niitä halukkaille.
 
Kun näköjään useimmille treidaajille ei kelpaa mp3 lähteiset bootit, niin miten on asia lossless:ien kanssa?
 
Kaukkis said:
Kun näköjään useimmille treidaajille ei kelpaa mp3 lähteiset bootit, niin miten on asia lossless:ien kanssa?

Kysy treidaajilta, minkä hyväksyvät ja sillä eteenpäin asiassa, simmpeliä.
Mitä laadukkaampia audioita, aina parempi. Näin soundit tavoittavat vaativammatkin keräilijät.
 
Jep, jep. Ittellä bootlekkivarasto osoittaa pyöreää nollaa, joten treidaus kiinnostaa. Voi olla että pian joku palstatalaisista saa meikän taholta yhteydenoton, kunhan ensin käyn nuo listat huolella läpi.
 
Late said:
Aivan.Kyllä mulla on pari mp3-filea koneella, mutta losslessit ovat kaiken a ja o, ainakin bootlegeissä!
Tuntuu olevan juuh. Itsehän harrastan aikas pitkälle MP3-source bootteja (LUE: Ei ainutta CD-R -boottia :p), vähän syö tämä tilanne. Kai sitä sitten vaan täytyy alkaa tuohon postitteluhärdelliin, kun se se pelin henki tuntuu olevan.

Videobootsejakin on kertynyt jonninverran, muotoina toimivat pakatut, eli yleensä MPEG:t, mutta myös DivX:iä (AVI) on seassa. Listaa saa kysymällä.

EDIT: Sen verran edittiä, että kysääseen tuota Dortmundin keikkaa. Eli onko kenelläkään DivX:ää tms. ko. keikasta olemassa?
 
QazKFD said:
EDIT: Sen verran edittiä, että kysääseen tuota Dortmundin keikkaa. Eli onko kenelläkään DivX:ää tms. ko. keikasta olemassa?

DVD:nä on, 2:1 mahdollista.
 
Kepuli_Celmi said:
ööh... Mikähän mahtaa olla "lossless"?
Siis häviöttömät muodot, eli pääasiallisesti CD-R:n suora kopiointi. Myös tietokoneelle on ko. formaatteja, joista osaan mainita ainakin SHN, FLAC ja APE, ellen ihan väärin muista. Jotkut noistakin menevät ~70 % tilaan alkup. koosta, mutta eivät ilmeisesti hävitä informaatiota.

Täyttä mutua, joten korjatakin saa.

TompSa said:
DVD:nä on, 2:1 mahdollista.
Pannaan harkintaan, DVD+R vai DVD-R?
 
QazKFD said:
Pannaan harkintaan, DVD+R vai DVD-R?

Molemmat käy.

QazKFD said:
Siis häviöttömät muodot, eli pääasiallisesti CD-R:n suora kopiointi. Myös tietokoneelle on ko. formaatteja, joista osaan mainita ainakin SHN, FLAC ja APE, ellen ihan väärin muista. Jotkut noistakin menevät ~70 % tilaan alkup. koosta, mutta eivät ilmeisesti hävitä informaatiota.

Tuo on täyttä faktaa. SHN,FLAC ja APE säilyttävät alkuperäisen tiedoston 100% muuttumattomana.
 
Joo minuakin kiinnostais toi Hesan 21.12 bootleggi...
jos joku on kiinnostunut treidaan niin multa löytyy joitakin bootteja mutta jos ei ne kiinnosta olisin tyytyväinen myös tuohon 2:1 treidiin!!!!
 
Joo olis kyl hienoa saada toi bootti käsiinsä oli meinaan niin mahtava keikka. Eli yv:tä tulemaan mikäli jotain kiinnostaa 2:1, treidi kun ei taida olla mahdollinen ilman että omistaa bootleggeja :) Voin myös tietenkin ottaa ircissä tai jossain vastaan jos joku haluu lähettää...
Edit: niin ja kyseessä siis tuo 21.12 keikka....
 
Kax, Yx treidi olis mahd. Eli minäkin haluisin informaatiota, jos alkaa löytyä 21.12... 8) " We want information, information, information!" :D

Miten sit käytännössä tuo netti treidi onnistuu? Irc? Dc++? :?

Iteltä löytyy kokonaisena vaan Golden Goose-Chicago-84 slavery tour-tupla-cd ja Rest In Pieces- 83-World Piece Tour-Dortumnd jossa 3kpl jokka on jotai Bruces Audition Tapeseja. Osasina löytyy 31.6 Hesasta eka levy, 83-Ipchwitch 4 ekaa kappaletta losslessina, 4 ekaa RuisRockkia 2000, Helsingin 98 keikka eka levy ja sign of the cross tokalta.

Tökkäs toi boottien hommaaminen ku tuo Maiden-Worldin hubi pistettiin vaan regganneille, eli voisko joku sanoo, et miten sinne regataan, ku en tota enkkuu tajua tuolla dc++ boardilla. Sen verran tajusin, että losslessiin ei enää pääse ku "se juttu" on lukos. Mut mp3-hubiin ilmeisesti pääsee vielä? :?
Ja vois niitä hubi osotteita joista saa bootteja lähettää yv: nä. 8)

Ja haluisin ton 98 Hesan bootin kannet, jos joku omistaa... 8) Voi lähettää mun sähköpostiin...
 
Back
Top