Iced Earth

Spawn

Member
Tämä etenkin Kreikassa erittäin suosittu jenkkipowerbändi on nyt varsin ajankohtainen, sillä bändin albumi Glorious Burden ilmestyy tammikuun 12. päivä ja uuden vokalistin, Tim Owensin kera. Tim Owenshan on tuttu Judas Priestin heikolta -90 luvulta, mutta odotettavissa on todella kovaa tavaraa. Edellinen vokalisti Matthew Barlowhan jätti bändin lakiopintojen takia.

Kuinka monelle Iced Earth on tuttu? Itse olen kuunnellut "jo" n. kaksi vuotta ja albumeita löytyy kolme, The Dark Saga, Something Wicked This Way Comes ja Night of the Stormrider. Hyllystä löytyy myös upea kolmen cd:n livepaketti "Alive in Athens". Bändin levythän ovat aika pitkälti teemallisia, kuten esim. The Dark Saga pohjautuu Todd McFarlanen Spawn-sarjakuvahahmoon (krhm... ks. allekirjoittaneen nimimerkki) ja tähän mennessä viimeisin albumin, Horror Shown biisit kertovat tunnetuista kauhuhahmoista, kuten Draculasta ja oopperan kummituksesta.

Kommentteja bändistä?
 
eiks toi oo Suomeenkin tulossa lähiaikoina....vai oliko se jo Nosturissa?
Mulle aika outo ilmestys mut ilmeisesti tsekattavan arvone...
 
ThePrisoner said:
eiks toi oo Suomeenkin tulossa lähiaikoina....vai oliko se jo Nosturissa?
Mulle aika outo ilmestys mut ilmeisesti tsekattavan arvone...

Kyllä vain. Iced Earth saapuu Suomeen 11.04.2004. Nosturiin. Itse en valitettavasti sinne pääse, kiitos 900km välimatkan.

Biisinäytteitä bändin kotisivuilta http://www.icedearth.com
 
Kyllä kyllä, kova bändi on kyseessä. Pari vuotta on tullut diggailtua, ja kovaa potkii, varsinkin tuo Spawnin mainitsema Alive In Athens-live. Saas nähdä mitä tuo uusi levy pitää sisällään, lyriikoiden puolesta IE on kyllä menossa rankasti alaspäin, varsinkin jos nuo kuulemani huhut uuden levyn yli-patrioottisuudesta pitävät paikkansa.

Pure Evil! :edmetal:
 
Limelight said:
lyriikoiden puolesta IE on kyllä menossa rankasti alaspäin, varsinkin jos nuo kuulemani huhut uuden levyn yli-patrioottisuudesta pitävät paikkansa.

Noh... ne on jenkkejä, minkäs sille voi. Mutta olet oikeassa, sanoitukset ovat menneet vähän alaspäin, mutta kovaa tavaraa se on silti. Mutta toivotaan, että tästä ei mennä alemmas mennä.
 
Hmm, enpä ole pahemmin kyseiseen bändiin tutustunut. Muutaman kappaleen olen kuullue ja ihan hyvältä on kuulostanut. Erottuu jollain tavoin massasta.

:bananallama: <--- Siinä se taas mennä lynkyttää.
 
Live in Athens löytyy levyhyllystä ja on muuten aivan sairaan kova live! Viimeisen biisin pätkä trooperista lopussa kruunaa kaiken :metal:

:bananabang: <-hymiöistä puheen ollen, mitähän nuo tossa puuhaa? LOL
 
Limelight said:
[offtopic]
Mikä helvetti tuo hymiö on? Banaani joka ratsastaa vihreällä laamalla? LOL
[/offtopic]
[offtopic]
Laamalla on kapeampi kaula ja pidemmät jalat. Mun mielestä tuo näyttää pikemminkin joltain hylkeeltä joka lonkottaa nillä.. öö.. räpylöillään. Tosin, tuosta voi päätellä mitä tahtoo.
[/offtopic]

Itse asiaan. Ikinä en ole (yllätysyllätys) moisesta bändistä kuullut sanallakaan, mä olen kisälli :oops:
 
Kylläh! Vuosi taisi olla 1999, kun marssin levykauppaan ja ostin totaalisena herätteenä Icedin kolmen CD:n boksin Alive in Athensin. Sitä kun hetken kuunteli, niin tiesi, että koukussa ollaan.

Edelleen, vaikkakin Horror Show mielestäni floppasi ja vähän tiputti kiinnostusta, pidän Icedia todella kovan luokan yhtyeenä.

Tuon Ateenan jälkeen hyllyyn on tullut Night of the Stormrider, Something Wicked This Way Comes ja em. Horror Show. Lopputuotannon tarjosi P2P-verkot.

Tiukkaa kamaa, kylläh :)
 
Informoikaas nyt mua vähän, kun nyt en oikein tiedä. Siis onko Iced Earth tämä joka on tehnyt coverin ainakin Maidenin number of the beastista? Nimittäin sellanen löytyy mun koneelta ja tolla laulajalla on kyllä aika hieno ääni.
 
^Varmaankin sama bändi. Tehnyt coverin myös Transylvaniasta ja Hallowed Be thy namesta.

Bändi on yksi omista suosikeista Maidenin ja Deathin ohella. Omistan tietenkin kaikki levyt joista paras on Burnt Offerings. Tutustuminen kannattaa aloittaa Days of Purgatory-kokoelmasta, jolta löytyy yhtyeen kovimpia biisejä uudelleen laulettuna ja muutenkin paranneltuina versioina.

Vuoden 2002 keikka nosturissa oli aivan helvetin hieno, vaikka yleisöä ei kovin paljon ollutkaan. 3 tuntia Iced Earthia on kuitenkin helvetin kova juttu :fist:

Edit: Niin ja tämä ei todellakaan ole mitään power metallia, ettäs tiedätte. :x :D
 
Graveheart said:
Vuoden 2002 keikka nosturissa oli aivan helvetin hieno, vaikka yleisöä ei kovin paljon ollutkaan. 3 tuntia Iced Earthia on kuitenkin helvetin kova juttu
Että oikein kolme tuntia? Ohhoh, aikamoinen setti ollut pojilla, nyt itseasiassa harmittaa, ettei tullut mentyä.

Edit: Niin ja tämä ei todellakaan ole mitään power metallia, ettäs tiedätte. :x :D
Thrash / Powermetalliin ihmiset tuntuvat luokittelevan, mutta ei tätä kyllä perinteiseksi poweriksi voi rehellisesti sanoa.
 
Enpä Icediin erityisemmin ole tutustunut, mutta tuo Owensin tuhkimotarina on kyllä aika komea. Menee kyllä Priest-puolelle, mutta minkä nimisessä coverbändissä mies aikaan rääkyi ? Löytyisikö jostain nettisivua, josta saisi bändin biisinäytteitä ?
 
Hellworks said:
Informoikaas nyt mua vähän, kun nyt en oikein tiedä. Siis onko Iced Earth tämä joka on tehnyt coverin ainakin Maidenin number of the beastista? Nimittäin sellanen löytyy mun koneelta ja tolla laulajalla on kyllä aika hieno ääni.

Juh, elikkäs näitä covereita löytyy Iced Earthin albumilta Tribute to the Gods, jossa bändi coveroi mm. juuri Iron Maidenia ja Kissia. Ja kuten aiemmin mainitsin, tuolloinen vokalisti Matthew Barlow ei enään bändissä vaikuta.

QazKFD said:
Trash / Powermetalliin ihmiset tuntuvat luokittelevan, mutta ei tätä kyllä perinteiseksi poweriksi voi rehellisesti sanoa.

Thrash! (huomaa H. Ei roskaa, pieksemistä. Mutta saat anteeksi. Erittäin yleinen virhe.)
Oikeastaan Iced Earthin määritelmä on "jenkkipoweria", joka eroaa europowerista erittäin merkittävästi. Thrash-vaikutteita aika pitkälti bändin musiikissa kuuluu olevan varsin runsaasti, joka taitaa olla juuri jenkkipowerin tunnusmerkki. Tosin en ole Iced Earthin kaltaisiin bändeihin törmännyt, joten älkää nyt heti menkö sanomaan että Slayer on jenkkipoweria. LOL
 
Itse asiassa mun mielestä tuo nimike "power metal" kuvastaa paremmin Iced Earthin kaltaisia bändejä kuin esim. Sonata Arctican kaltaista munatonta falsettikiljuntaa ja tuku-tuku-lampaitani-basareja ja tilutusta. IE:n biiseissä on nimenomaan sitä voimaa. Mutta minkäs teet kun tuo genrenimitys on jo vakiintunut näihin Helloweenin perillisiin.
 
Spawn said:
Thrash! (huomaa H. Ei roskaa, pieksemistä. Mutta saat anteeksi. Erittäin yleinen virhe.)
Ei vittu mokasin, hmm.. en kyllä muista ennen mokanneeni tässä suhteessa (yeah, right :D). Ei vaan, itekin oon tosta mussuttanut :p

Mutta Icedihan tulee Suomeen tässä, onko lähtijöitä?
 
^ei sinne mitään kyytiä tarvita. Näin laadukasta bändiä lähdetään katsomaan vaikka kävellen. :D
Eipä noilla määritelmillä ole oikeastaan hirveästi väliä. Kunhan bändiä vaan ei sekoteta tollasiin limelightin aiemmin mainitsemiin yhtyeisiin. Minulle Iced Earth on kuitenkin ihan vaan heavy metallia, ja vielä perkeleen hyvää sellaista :edmetal:
 
Back
Top