Helsingin keikka 21.12

Uskomatonta kuten aina. Tuli taas hypittyä ja huudettua niin, että pohkeet olivat seuraavana päivänä niin kipeät ja lukossa, että käveleminenkin sattui ja äänikin jäi Hartwall Areenalle. Paschendale oli ehkä vaikuttavin kaikista, vaikka olivat muutkin kappaleet mahtavia.
On se uskomatonta kun yksi suurimmista idoleista Steve Harris seisoo n.viiden metrin päässä ja soittaa... Sitä vain jäi tuijottamaan.
 
Hemmetin kova keikka kyllä oli. Uudet biisit ja pari ylläriä (Lord Of The Flies, Can I Play With Madness) olivat setin kohokohtia mulle. Hiukan varman päälle oli setti kyllä kasattu, mutta so not kun ne pakolliset klassikot kuitenkin toimivat livenä.

Ja mulle kiitos bootleg tuolta keikalta kunhan se valmistuu. 8)
 
Johanna said:
Kovasti pidin, yksi parhaista näkemistäni Maidenin keikoista. Varsinkin Paschendale ja No More Lies toimivat hienosti livenä ja niiden soisi jäävänkin settiin, joskin Paschendalea tuskin enää livenä kovin usein nähdään pituutensa takia.

Saanko kysyä, mistä seurasit keikkaa? Kentältä vai katsomosta? :)
 
Joo oli kyllä mahtava keikka, jopa parempi kuin kesän keikka. :trooper: tunnelma oli mun mielestä hyvä, ainakin siinä meidän katsomossa. No more lies, pashcendale ja dance of death oli kyllä loistavia. Ehkä jäin kuitenki kaipaamaan kesän keikasta revelationssia joka oli kesän keikan parhaimpia kappaleita. :edmetal:
 
Hellsingin keikka pyyhki Tukholman keikalla lattiaa, ja oli se parempi keikka kuin kesän Hartwall keikka, vaikkakin kesällä oli hivenen parempi settilista. Uudet biisit toimivat livenä helkutin hyvin, paitsi Rainmaker, jonka tilalla olisin mieluusti kuunnellut Montségurin. Räjähteitä olisin kaivannut lavalle, varsinkin Pachendalen aikana.
 
asa said:
Uudet biisit toimivat livenä helkutin hyvin, paitsi Rainmaker, jonka tilalla olisin mieluusti kuunnellut Montségurin.

Tässä voisin olla aika hyvin jo samaa mieltä. Jokin tuossa Rainmakerissä ei toimi livenä, biisi on muuten mainio mutta livenä se on vähän nihkeä. Montsegur taas olisi ollut helvetin hyvä veto, onhan biisi raskas kuin mikä ja sitten vielä se kertsi pistää yleisön huutamaan kunnolla. 8) Mutta ei sitten...
 
Osasyy tuohon Rainmakerin ei-toimivuuteen voi olla se, että kappaleesta ei löydy mitään selkeää kohtaa missä yleisö voisi yhtyä täysillä palkeilla lauluun mukaan. Vaikka itse kyllä huusin lähes koko kappaleen ajan mukana... Loistava biisi mutta livenä jää vähän vaisuksi.
 
escudo said:
Osasyy tuohon Rainmakerin ei-toimivuuteen voi olla se, että kappaleesta ei löydy mitään selkeää kohtaa missä yleisö voisi yhtyä täysillä palkeilla lauluun mukaan. Vaikka itse kyllä huusin lähes koko kappaleen ajan mukana... Loistava biisi mutta livenä jää vähän vaisuksi.

Mutta suurin syyhän sen settilistassa oloonhan oli se, että se oli tarpeeksi lyhyt singleksi ja sitä kautta varma settibiisi. On totta ettei sitä ole helppo huutaen laulaa, mutta onhan biisi silti loistava. Itse en juurikaan mukana laulanut, johtuen siitä että yritin pysyä pystyssä.
 
Uudet biisit toimivat livenä helkutin hyvin, paitsi Rainmaker, jonka tilalla olisin mieluusti kuunnellut Montségurin.

Mäkin olisin mielummin Rainmakerin sijaan kuunnelut Montseguria. Rainmaker on muuten helkutin hyvä biisi, mutta juuri sen takia että siinä ei ole mitään selviä "yleisö" kohtia niin se on mielestäni vähän turha kappale settilistaan. Mutta antaa sen olla, keikka oli hyvä ja mun mielestä melkein koko keikan paras veto (paschandalen <- en ikinä osaa kirjottaa tota oikein ja Dance of deathin lisäksi) oli Wratchild, oltiin kaverin kanssa ihan että mitä helvettiä? se on juuri parasta maidenia livenä! Toisaalta senkin haittapuoli oli se, että se veti settilistasta pois wickermanin joka on eräitä mielikappaleitani ja olinkin siihen jo henkisesti valmistautunut :( Mutta ei anneta sen lannistaa.. Huomasitteko muuten että mielestäni Bruce laulo tossa Lord of the fliesissa vähän väärin sitä kertsiä koko ajan? että koko ajan tuli "to be lord of the flies" jne..
 
Boottia odotellessa... Voisiko joku heittää täydellisen listan tuotteista mitä Helsingin keikalla myytiin? Kiinnostaisi tietää mm. minkälaista mukia ja rannenauhaa myivät ja millaiset hinnat? Itse tuli hieman humalassa vain vilkaistua ohi mennen yhtä myyntipistettä ennen keikkaa, ja keikan jälkeen olikin sitten aika tyhjän näköistä.
 
Loistava keikka oli joo tosiaan, parempi mielestäni kuin kesän keikka!
Brucella ja Adrianilla oli kyllä eniten tyyliä esiintymisessä!
Keikan parhaaks vedoks toteaisin Paschendalen :evil: kyllä on meinaan loistava kipale! Loistava keikka siis ja seuraavaa kertaa odotellaan jo!
 
[FIN]Hsu said:
Millos 21.12 bootti tulee yleiseen levitykseen..?

Yleisestä levityksestä en osaa sanoa paskojakaan, mutta itse saan tuon käsiini luultavasti keskiviikkona. Juuri sopivasti ennen uutta vuotta.
 
Rainmakerista:
Kuinkahan monta kertaa on todettu se fakta, että hyvä biisi ei ole välttämättä hyvä livebiisi. Kappaleet tuntuvat elävän aina ihan eri elämää kun ne soitetaan livenä. Niiltä myös vaaditaan jotain erityistä, että ne toimisivat livenä. Rainmakerista puuttuu nimenomaan kunnon kiinnekohta/kertosäe ja sen rakenne on ehkä liian taspaksu. Biisi toimii levyllä erittäin hyvin, mutta miksikään live-anthemiksi siitä ei taida kyllä olla.

Paschendale sitä vastoin räjäytti pankin!
 
Ei voi kuin nyökytellä edelliselle. Voin sanoa, että itse en puolestani jaksa kuunnella No More Liesia levyltä ihan joka kuuntelukerralla, mutta livenä se toimii täydellisesti. Juuri toimivuutensa ansiosta soisin NML:n ja Paschendalen jäävän liveohjelmistoon.
 
eka keikka ja oli kyllä niin hienoa.... näytti muuten pirun siistiltä ne sytkärit siellä takakatsomossa kun itse oli lavan vieres... :wink:
 
Itse itseäni tehostaen, liitän edellisen postaukseni, mikä sekä MFF:ssä että MuroBBS:ssä oli luettavissa. Tarttukaa jos siltä tuntuu :)

Jaahas, pistetääs pientä arviota.

Tunnelma kohosi mukavasti, kun Doctor Doctor alkoin meuhkaamaan mukavasti etuajassa, aallot kiersivät todella kivasti. Sitten lähti Wildest Dreams, joka toimi yllättävän hyvin livenä, paljonkin paremmin kun kesällä, kun tiesi mikä on meininki. Yleisö messissä. Sitten uskomatonta kakkosbiisiä, Wrathchildiä huutamaan, aina vaan paranee. Parjattu Can I Play With Madness toimi yllätävänkin hyvin ainakin omalla kohdallani ja fiilis vaan nousi kun Trooper alkoi sieltä tulemaan.

Illan ensimmäinen kohokohta, eli Dance of Death oli kyllä todella hieno. Powerslaven tyylinen maski oli hienoa katseltavaa. Rainmaker, joka on levyn kovimpia biisejä, ei siltikään livenä kohissut aivan täysillä, mutta hyväähän se oli kun oli sentään Maidenia. BNW on mielestäni aika laama, vaikka Janickista alussa vähän lauloikin ;) Sitten Paschendaleen huipentui koko ilta, tykit, valot, kaikki natsasivat ja Brucen panos oli huimaava. Uskomaton biisi ja livenä vielä enemmän.

Lord of the Flies oli porukalle ehkä vähän outo ja yllättävä, mutta Bruce sai silti ääntä porukasta esiin ihan mukavasti. No More Liesiä pidin levyä ensimmäistä kertaa kuunnellessa takuuvarmana livebiisinä, ja sitä se olikin, vaikka alkoi se huutaminen jo vähän puuduttamaankin. Mitä olisi Maidenkeikka ilman nimen pyhittämistä, eli Hallowed be thy Namea, se kyllä rokkaa aina ja ikuisesti. Fear of the Dark toi harrasta tunnelmaa kuten odottaa sopikin, toimi edelleen hyvin.

Iron Maidenin kautta encoreihin, Journeyman oli kyllä erikoinen veto ekaksi jatkajaksi, mutta kyllä se upeasti toimi. Reissumiespussi olisi tarvinnut lavalle heittää :) Sitten perinteiset 666 ja Run to the Hills jossa sai viimeiset voimansa huutamalla hukata.

Odotin itsekin jo yhtä ylim. encorea, kun ei Monty Pyhtonia tuntunut löytyvän. Mutta ei, ei niitä kylmiltään saa aikaan ammattilaisetkaan. Summa summarum, parempi keikka kuin kesällä, vaikka setti hieman lyhyempi taisi ollakkin.


Siltikin Maiden saisi vähän kokeilla enemmän settilistaa miettiessään, vakiot vittuun ja muuta tilalle. Vituttaa (tavallaan) jo tämä promot + vakiot ja yksi "yllätys" setit. Arsenaalia on enemmän kuin vitusti, ja tälläistä nysväämistä aina. No ei auta, se on hyvää, sehän on Maidenia.
 
Katteli niita video pätkiä jotka löytyy sieltä kuvat osiosta niin ei voi muuta sanoa että Fear of the darkin alku kuulosti todella hienolta ja toisessa FOTD pätkässä oli se stendari meri kuvattu todella siistin näköinen :edlighter:
Ois kyllä kiva ssad käsiini se bootleg.
 
escudo said:
Mun mielestä tuo DoD keikka oli parempi kuin kesäinen pitkälle settilistan ansiosta. Olin nimittäin jo pitkään kuolannut noiden uusien biisien perään livenä. Ja hyvin ne kyllä toimivatkin, erityisesti lavasteet ja puvut toivat lisätunnelmaa keikkaan. 8)

Jos kukaan olis niin mahtava ja laittais viestiä jos vois mulle sendiä tuota Hesan bootleggia sitten kunhan sitä käsiinsä joku saa. Iso kiitos etukäteen sille joka sen tekee. :banana:

Minäkin olisin kiitollinen tälle mahtavalle :)
 
Back
Top