Paras Maidenin levy? Perusteluja

Seventh Son Of A Seventh Son.

Hyvä kokonaisuus. Musiikillinen punainen lanka kestää loppuun asti ja biisit ovat järjestäin vain hyviä eikä niitä ole yritetty tunkea määränsä enempää levylle; ei liikaa, mutta ei kyllä liian vähääkään. Tältä levyltä löytyy myös monta timanttia (ja muutama ehdoton klassikko)... oikeastaan niitä vähintäänkin timantteja ovat kaikki, paitsi Can I Play With Madness, joka ei ole koskaan yltänyt mielettömän korkealle, vaikka ei sinänsä mitään vikaa, kun ei edes onnistu pilaamaan levyä.

Dance Of Death vaikuttaa myös hyvältä, ja kokonaisuudelta, mutta paha sanoa mitään, kun niin vähän on tullut kuunneltua. Pitää varmaankin lainata ja kuunnella hieman enemmän.
 
Kun nyt kerran tuli puheeksi, niin trooper^^, kuinka syvällisiä perusteluja oikein haluat? Minulla ei ole mielenkiintoa paneutua levyihin biisi biisiltä ja antaa niille kouluarvosanoja. Eipä silti, en minä noita pitkiä tarinoita jaksa lukeakaan - lyhyille ja ytimekkäillekin perusteluille siis löytyy lukijansa.
 
Somewhere In Time:

-IMO Maiden ei ole ikinä käyttänyt paremmin syntikoita kuin tällä albumilla, synkat tuovat kylmää atmosfääriä mukaan, josta minä pidän...
-Ei yhtään filleriä
-Kitarat ovat loistavat, soolot todella loistavia(varsinkin Adrianin soolot, kuten CSIT, WY, SOM ja SIASL)

Siinä nyt pari perustelua tähän hätään...Tässä top3

1.SiT
2.Powerslave
3.Piece Of Mind

:metal:
 
Johanna said:
Kun nyt kerran tuli puheeksi, niin trooper^^, kuinka syvällisiä perusteluja oikein haluat? Minulla ei ole mielenkiintoa paneutua levyihin biisi biisiltä ja antaa niille kouluarvosanoja. Eipä silti, en minä noita pitkiä tarinoita jaksa lukeakaan - lyhyille ja ytimekkäillekin perusteluille siis löytyy lukijansa.
No ei niitä nyt välttämättä biisi biisiltä tartte läpi käydä, mutta lähinnä vaan odottaisin sitä, ettei tule vastauksia tyyliin "Powerslave on paras" ja hymiöitä perään. Ei oo mitään mielenkiintoa lukea sen kaltaisia vastauksia. Parempi että olisi edes jotain että miksi juuri ja mikä tekee siitä levystä niin loistavan.
 
Piece of Mind- Loistavat soundit, loistava tunnelma. Ei yhtään heikkoa biisiä. kaikki biisit nivoutuvat saumattomasti yhteen. Ainut toinen levy joka pystyy samaan on 7th son, mutta POM vie voiton, koska en hirveästi perusta echo-soundeista.
 
Piece Of Mind!!!
En tiedä. Kaikki kasari Maiden....korjaan: kaikki Maiden on täyttä rautaa,
mutta POM on jotenkin taianomainen. Se täräyttää puun takaa ja lujaa.
Loistavat soundit ja biisit tasaisen vahvoja ja loisteliaita.
Muistaakseni soundissa v 99 tai 2000 lyhyt arvostelu levystä:
"Maailman paras levy". Mitä tuohon on lisättävää?.
 
NOB, Powerslave tai Piece of mind, joku tuntuu aina välillä paremmalta, tällähetkellä varmaan POM....
Jaa perusteluakin pitäisi vääntää. Jotenkin vain parhaita kokonaisuuksia, jokaisessa ko. levyissä kaikki biisit on hyviä, ei yhtään huonoa. Muissa sittemmin taas löytyy niitä heikkoja lenkkejä.
DOD on myös hyvä kokonaisuus (paitsi WD ei niin innosta) mutta miinus tulee kolinabasson puutteesta, se on ehdoton :banana:
 
Seventh Of A Seventh Son. Loistava tarina loistavien biisien kera ja Brucen ääni on parhaimmillaan. Sanat ovat loistavat... Ei pysty sanoin kuvaamaan kokonaisuuden hienoutta. Itseasiassa jokainen kuuntelukerta on elämys. Myöskin Somewhere In Time on loistava sekä suurin osa Maidenin levyistä.
 
Tää on vaikee mut ilman selittelyjä
SOSS
Powerslave
FOD

No okei noi kaks viimestä oli mun ekoja Maideneita joskus -96
 
Paras levy on Maidenin kahdeksas, eli 7th son of a 7th son. Iron Maiden ja The number of the beast on myös kovia!! en tiedä miks... :?
 
Kaikkia levyjä en ole kuullut, mutta melkein kaikki biisit olen.

Kokonaisuutena Seventh Son Of The Seventh Son pn paras levy, ja en ole ainoa joka näin ajattelee.

Kaikki biisit ovat loistavia!
 
Somewhere In Time ehdottomasti. Kaikki biisit on täysiä kymppi plussia ja soundit ovat parhaasta päästä. Myös kosketinsoundit sopivat tälle levylle.
 
Tässä Top 5 Jotka Oon Kuullut:
1.Number Of The Beast
2.Killers
3.A Matter Life And Death
4.Fear Of The Dark
5.ED Hunter.
 
Back
Top