Ozzyn Sabbath (levyäänetys)

Ozzyn aikaisen Sabbathin paras levy?

  • Black Sabbath

    Votes: 0 0.0%
  • Paranoid

    Votes: 0 0.0%
  • Master Of Reality

    Votes: 0 0.0%
  • Volume 4

    Votes: 0 0.0%
  • Sabbath Bloody Sabbath

    Votes: 0 0.0%
  • Sabotage

    Votes: 0 0.0%
  • Technical Ecstasy

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
Anteeksi, postasin vahingossa tuon topicin ennekuin kerkesin kirjoittaa mistä todella on kyse. Eli, ihan vaan kiinnostaisi hieman jauhaa Sabbathista, tuosta aivan mahtavasta, Heavyn luojaksikin tituleeratusta bändistä. Ja olisi myös ihan jees tietää mitä levyä ihmiset pitävät bändin parhaana (tai siis 70-luvun tuotannosta).
 
^ Niin, kyllä sitä omaakin kommenttia voisi laittaa, koska laitat sen joka tapauksessa myöhemmin. Ja tuosta puuttuu sitä paitsi Never Say Die.

Itse nyt laitoin Master of Realityn, vaikkei se mikään täydellinen albumi ole. Children of the Grave on minulle se Sabbath-biisi ja tuskin moni tulee MoR:ia äänestämään, joten tämä on samalla puolisääliääni. Enkä tosin ole kuullut Sabbathin albumeista kuin kolme ensimmäistä ja Never Say Dien. Paranoidiin olen vain ehtinyt kyllästyä.

edit: Ja viestejä voi myös editoida
 
Sabbath Bloody Sabbath on oma suosikki noista, ja varmasti musiikillisesti hiotuin levy Sabbathin tuotannosta. Progehtavia biisirakenteita ja kuningasriffejä. Vilahtelee koskettimia ja viulujakin siellä mukana. Perhanan kova levy, minkä tahansa bändin mittapuulla.

Kyllä nuo viisi Sabbathin ekaa levyä ovat edelleen kaikki hemmetin kovia, ja metallin merkkipaaluja. Jokaiselta löytyy useampikin klassikko.
 
Muhun iskee kyllä Paranoid aikas lujaa, meneviä ja tarttuvia biisejä omaan makuuni. Ainoastaan Planet Caravan laahaa tosissaan. Muiden levyjen kohdalla kärsin pientä kuuntelunpuutetta myös.
 
^^ Never Say Diekin oli tuossa listassa, mutta katosi mystisesti tuosta lopullisesta listasta. Ja viestejä voi editoidakin joo, mutta olen tollo. Anteeksi tämä sekasotku.

Ja omaa kommenttia en laittanut sen vuoksi että en oikeastaan pysty nimeämään juuri yhtä, joka olisi ylitse muiden. Kuten Limelight mainitsi, Sabbath Bloody Sabbath on juuri musiikillisesti hiotuin, mutta debyytti kaikessa karuudessaan sekä Paranoid yltävät ainakin samalle tasolle. Sabbathin jokaiselta levyltä löytyy mielestäni ehdotonta klassikkoainesta.
 
Nyt on meikäläisellä nolo paikka. En nimittäin ole kuullut yhtään Sabbathin levyä kokonaan (siis Ozzyn tuotannosta). Melko kattava käsitys bändin tuotannosta ja sen kovasta laadusta minulla kuitenkin on (yksi tuplakokoelma löytyy ja onhan sitä tullut kuultua muuallakin). Jätin jokatapauksessa äänestyksen väliin.
 
Sabotage, se on vaan niin loistelias albumi...siitä löytyy kaikkea, nopea rokkari(Hole In The Sky), ikimuistoinen riffi(Symptom Of The Universe), pitkää ja polveilevaa(Megalomania, The Writ), hittibiisi(Am I Going Insane), midtemporokkari(Thrill Of It All) ja instrumentaalit(Supertzar, Don't Start(Too Late)...kaikki löytyy yhdeltä kiekolta! :)
 
Paranoidille ääni, vaikka levyltä löytyykin paljon puhkikulutettuja värssyjä. Pakko kuitenkin tunnustaa että Sabotage ja Technical Ecstasy ovat vielä kuulematta. Täytyypä tukkia tämä aukko yleisivistyksessä piakkoin.
 
Kyllä mulle ykkönen on ykkönen eli Black Sabbath

Se vaan on niin kova, en osaa selittää.......

Mun mielstä kaikista parhaat sabbath levyt on mob rules ja heaven and hell, missä laulaa dio 8)
 
Back
Top