Judas Priest

Late

Member
Joo, mitäs mieltä olette näistä "Metal Godseista"?Loistobändi, mulla on tosin vasta Electric Eye DVD plakkarissa...Entäs teillä?

Kommenteja vaan, ei mitään huuteluja tyyliin:"Ihan paska bändi!"
 
Kovin vähän olen kyseisen bändiin tutustunut, mutta kokemusten perusteella kunnon kamaa. Pitäisi paremmin tutustua.
 
Onhan Priest tosi kova bändi. Itse omistan ainoastaan levyt: Defenders Of The Faith, Turbo ja sitten tuon Metal Works kokoelman.
 
Priestiä on tullut kuunneltua yhtä kauan kuin Maideniakin eli parikymmentä vuotta. Maidenin jälkeen hyvä kakkonen, varsinkin Ram it down, defenders of the faith ja Turbo ovat loistokamaa. Ja Tipton ja Downing ovat loistokitaristeja.
 
Priestia kuunnellu n. 1½ vuotta ja aktiivisesti n. vuoden. British Steelista se alkoi ja vain muutama levy puuttuu. Ehdottomasti parhaat albumit ovat Defenders of the Faith ja Painkiller ja täytyy muistaa, että metalli ei olisi mitä se tänään on ilman Judas Priestia, kuten moneen kertaan on tällä foorumilla todettu.
 
MINÄ DIGGAAN PRIESTIÄ.....

ainakin näistä voin sanoa, että ovat loistavia

Defenders
british steel
screaming
point of entry
killing machine
turbo
sad wings of destiny
painkiller
stained class

ja dvd on myös hienoa katseltavaa........ :evil:
varsinkin green manalishi ja desert plans :banana:
 
No minä ainakin pidän ihan helvetisti Judas Priestista. Tuskin noita "Ihan paska bändi!"-kommentteja paljon tulee LOL . Minä kun kuulun siihen Maiden-diggareiden harvaan joukkoon, jonka mielestä Maiden ei välttämättä ole kuitenkaan ehkä edes maailman paras bändi, niin voisin nostaa Priestin käytännössä melkein samalle viivalle. Halford on aivan mahtava laulaja, siitä ei pääse mihinkään, ja Downing ja Tipton ovat myös äääärimmäisen päteviä kitaristeja. Ja Scott Travis pätee rumpalina myös. Kaikkia levyjä en omista, mutta British Steel, Screaming For Vengeance ja Painkiller (varmaan koko bändin kasarituotanto) ovat ehdotonta hevilevyeliittiä.

Muuten, jos Priest kolahtaa kovaa, suosittelisin tutustumista semmoiseen saksalaiseen nahkahousuhevibändiin kuin Accept, jos ei ole entuudestaan tuttu (ja mikälin korva sietää Udon äänen). Mielestäni aika samanlaista, yhtä tanakkaa tavaraa kuin Priestillä.
 
Kova bändi, vaikkakin tuotanto on hiukan epätasaista. Rob Halfordhan nyt tunnetusti on The Metal God, eikä kitarsti-parivaljakossakaan moittimista ole. Rytmiryhmä on aina ollut vähän paitsiossa, paitsi ehkä Painkillerilla kun Scott Travist liittyi bändiin.

Itse omistan levyt Defenders Of The Faith, Turbo, Priest... Live!, Painkiller ja Live In London, sekä kirjastosta on monesti ollut lainssa British Steel ja Metal Works '73-'93-kokoelma. Kaikki nuo levyt ovat kovia, omasta mielestä jopa kovin parjattu Turbo on loistava levy. Ripperin aikaisia levyjä en ole kuullut, mutta livevetojen perusteella kova laulaja on hänkin. Ne uudet biisit vaan on paskoja. :D
 
Jostain syystä Priest ei ole koskaan innostanut. Jonkun kerran kuullut, mutta musa ei vaan toimi mulle enkä ole sitten välittänyt tutustua tarkemmin. Jokin bändin soundissa ärsyttää suunnattomasti enkä pidä Halfordin laulusta.
 
Priestiltä tulee kuulemma joku boksisetti alkuvuodesta, kolme tai neljä CD:tä ja ehkä myös DVD(toivottavasti ois Memphis '83 vai onkse '82...)...jos se on kohtuuhintainen, niin katotaan ostanko...
 
Priestin kataloogissa AINOAT huonot levyt:

-Rocka rolla
-Turbo
-Demolition

Priest kuuluu mun pyhään kolminaisuuteen: Maiden, Manowar, Priest. maailman kovin kolmikko, ja Dio tulee heti seuraavana. KK Downing ja Glenn Tipton ovat kovin kitaristipari Maidenin kaksikon jälkeen, niiden työskentelyä on ilo kuunnella. Hyvänä esimerkkinä RAM IT DOWnin kitara iloittelu biisin keskellä.
Parhaat levyt on:

-Painkiller
-British Steel
-Screaming for vengeance
-Defenders of faith

Saisi saatanan mulkut tulla Halfordin kanssa Suomeen, en millään viitsisi lähteä Ruotsiin asti katsomaan. toivottavasti nyt kuitenkin petraavat musiikkiaan kamalasta Demolitionista ja Cruciblesta. Palaisivat siihen vanhaan kunnon Heavy Metalliin, eikä mitään nykysäksätysalavireheviä.
 
Priest on mulle aika kaksjakonen bändi. Löytyy tolokutonta kamaa ja sit löytyy myös vastapainona aikamoista sontaa. Mutta loppupeleissä, kova bändi
 
Ei ihan heti kolahtanut mutta kun vähän aikaa kuunteli niin alko innostamaan. Nykyään yksi suosikki yhtyeistäni.
 
kyllä kolahtaa Priest täälläkin. Broidi ostanu n. 4 levyä, mitkä vois kuunnella joskus läpi (ois varmaa ihan hyvä idea, joo-o)

Onkos se uusin Priest DVD miten hyvä? Onko se pelkkä live keikka? Jos on niin miltä vuodelta?
 
Late said:
Kommenteja vaan, ei mitään huuteluja tyyliin:"Ihan paska bändi!"
Ööö.. kommenttihan tuokin?

Mutta kuitenkin, kova bändihän tuo on, vaikkakin huonoakin mahtuu sekaan. Itse en ole todellakaan mikään suurkuluttaja, mutta toimii silti. Jugulator -albumi iski aikas lujaa, eikä Painkillerkään voi kuin iskeä.

Summa summarum: Kova kamaa, kuuntele enemmän.
 
Kuten on jo todettu loistava bändi, ei voi muuta sanoa. Omassa listassa hyvänä kakkosena Maidenin jälkeen. Parhaita levyjä British Steel, Painkiller ja Screaming for vengeance. Parhaita biisejä Ram it down, The Rage, Painkiller, Hell patrol, Night crawler, Beyond the realms of death ja bloodstone.
 
Omistan vaan Painkiller levyn, ja olen kuunnellut Braking The Lawin :D

Niitten perusteella kasin bändi... Parhaita on Painkiller ja Leather Rebel. 8)

EDIT: Onko muuten laulajalla nii perkeleen suuri ääniala ku Painkillerissä "inisee ja kirkuu" mut vaikka Leather Rebelis on ihan matala ja kiva ääni?
 
Sillä on laaja ääniala, mutta keskirekisterissä menee livenä todella surkeesti. Kuunnelkaa vaikka Halfordin liveltä joitain Priest biisejä, vaikka Electric Eye.
 
Back
Top