Helloween

Ehdottomasti Maidenin ja lukuisten muiden bändien ohella yksi parhaista. Tullu paljon kuunneltua vuosien varrella mutta harmikseen livenä ei ole vielä todistettua. Sinänsä harmi kun viime syyskuussa heitti muihin pohjoismaihin keikkaa mut ei sitten suomeen. Syynsä varmaan silläkin. :(

Levyistä tullu eniten kuunneltua keepereitä, master of the ringsiä, the time of the oathia ja rabbit don't come easya. Levyistä keeperit ehdottomasti klassikoja. Omistan myös treasure chestin joka on pakko-ostos monelle ketkä ei ole kuullu niin paljoa helloweenia. Todella hyvä ja kattava kokoelma. Jos myös pitää helloweenista niin myös kannattaa harkita gamma rayn uusinta lättyä no world orderia mut tää nyt meni offtopiciks mut sama se. :)

Laulajista viel henk koht pidän eniten Deriksestä vaikken nyt huonoiksi leimaa Kiskeä ja Hansenia. Hansen tehnyt tosi hyvää jälkeä myöhemmin sitten gamma rayssä mutta helloweenissa en niin pitänyt vaikkakin I want out soi vieläkin kovaa ja korkealta. Kiskestä ei pahaa sanottavaa.

Helloweenin ongelmana on lähes aina ollut erinäköiset bändin jäsenten vaihdokset. Weikath ja Grosskopf olleet pitkään mukana mutta muuten bändi muuttunut paljon vuosien varrella. Schwichtenbergin (tai miten sitten kirjoitetaakin) itsemurha ja muiden jäsenten muut ongelmat/lähtemiset bändistä ovat varamasti yksi selittävä tekiäjä levyjen epätasaisuudelle mutta välillä kaikki ei mee vaan putkeen.
 
Mulle toimii parhaiten Derisin aika. Voi olla siksi, kun eka levyni oli High Live, jonka kuuntelun jälkeen olin täysin myyty. Better Than Raw ja Time of the Oath on todella kovaa kamaa.
 
Unbeliever said:
Mulle toimii parhaiten Derisin aika. Voi olla siksi, kun eka levyni oli High Live, jonka kuuntelun jälkeen olin täysin myyty. Better Than Raw ja Time of the Oath on todella kovaa kamaa.

Cheers mate! Minunkin ensimmäinen Helloween levyni oli nimittäin High Live ja sen kuunneltuani olin oitis "koukussa". Enpä ole pahemmin kuullut muuta kuin Derisin aikaista Helloweenia, mutta se kuulostaa minun korvaani erittäin hyvältä. Täytyypä varmaan tutustua myös Kisken ja Hansenin aikaisiin tuotoksiin, kunhan kerkeän.
 
Meikäläisenkin eka levy oli "High Live". Toinen levyni oli "Chameleon" joka tarttui kirpparilta 1.5euron hintaan... Olihan sekin ihan hyvä, muttei niin HELLoween... :evil:
 
Todella loistava bändi. Ehdottomasti suosikkini Maidenin jälkeen. Ensimmäinen levyni oli Treasure Chest -kokoelmalevy, sen jälkeen olen hankkinut Better Than Raw'n ja Keeper of The Seven Keys Part II:n. Rise And Fall, Eagle Fly Free, Mr. Torture, Future World jne... Yhtyeeltä löytyy todella aivan upeaa materiaalia...
 
Back
Top