Helloween

DejaWu

New Member
Mitäs mieltä ootte bändin nimeltä Helloween musasta?
Ja omistatteko levyjä?
Itellä on Walss Of Jercho, Master Of The Rings, The Time Of The Oath ja The Dark Ride levyt! Hyvä laatusta mättöö on! :)

Mut ny kyl oli puhe et mitä mieltä te ootte? Eli keskustelua Helloweenista. :banana:


MFF: ssä tein saman, mut ku se ny on mitä on...
 
Todella hyvä bändi...oon lainannut pari niitten levyä kirjastosta, Keeper I ja Treasure Chest, molemmat olivat tosi hyviä...Halloween on paras biisi...
 
Aivan mahtava bändi on kyseessä! Omistan vasta Better Than Rawin ja kasettina on The Best The Rest The Rare, erittäin mielenkiintoista musiikkia tämä poppoo tekee. Tykkään enemmän Kisken äänestä, mutta ei Deriskään mikään huono laulaja ole. Keeper Of The Seven Keys ja Save Us on kaksi parasta biisiä, mitä nyt olen tähän mennessä kuullut. :)
 
Loistava bändi! Oli ensimmäisiä metalli bändejä ac/dc:n ja maidenin jälkeen mitä aloin kuunteleen! Kerran tullu livenä nähtyä ja toimi ihan kivasti (maidenin lämppärinä -98 ). Hansenin aikaset levyt ja time of the oath on ehdottomasti parhaat!
 
Parhaimpia ja kunnioitettavimpia bändejä mitä on / tulee ikinään maailmassa olemaan :edmetal:
 
"Mättö" nyt on hiukan kyseenalainen termi Helloweenista puhuttaessa. :D

Mutta joo, ihan kovaa kamaa tekivät aina Kai Hansenin lähtöön asti. The Time Of The Oath niistä sen jälkeisistä levyistä paras.
 
Todella hyvää power-metallia ovat tehneet. En ole tosin kuullut kuin tätä Derisin aikaista Helloweenia, mutta se kuulostaa mielestäni erittäin hyvältä. Omistan levyt: High Live, The Time Of The Oath, Better Than Raw ja Rabbit Don`t Come Easy.
 
Joskus kirjastossa sattui The Dark Ride-platta kouraan ja innostuin, mutta eipä suurempaa faniutta ole silti herättänyt.
 
Paras bändi koko maailmassa. Kaikki levyt löytyy ja vähän plussaa, kovin on ehsoittaa Keeper pt.1.

HHJJ :banana:
 
Ihan selkeästi meikäläisen kakkossuosikki Maidenin jälkeen. Epätasaisen uran ovat pojat vetäneet, mutta helmiä löytyy vaikka niille kuuluisille sioille. Ja kyllähän Helloweenin kohdalla voidaan todellakin puhua myös mätöstä, vai kuinka sattuu Walls of Jericho kohdalleen ja jos mennään ihan pilkulle niin vaikkapa Better Than Rawn aloitus, Push. Sattana mitä tykitystä.

Taisin MF:n puolella tehdä tämän saman, why not, kertaus on opintojen äiti, eli Helloweenin ura kouluarvosanoin meikäläisen mielestä:

Walls of Jericho: 8
Keeper of the Seven Keys Pt 1: 9.5
Keeper of the Seven Keys Pt 2: 10-
Pink Bubbles go Ape: 8
Chameleon: 7
Master of the Rings: 9
The Time of the Oath: 10-
Better than Raw: 8.5
The Dark Ride: 8+
Rabbit Don´t Come Easy: 9


Välissä tullut kokoelma Treasure Chest ansaitsee arvosanan 10- ja ainoat mitkä multa puuttuu ovat eka EP ja High Live sekä Metal Jukebox, mutta nekin ovat työn alla.

Hansen on laulajana kauhea, Kiskestä tykkään eniten, mutta Deris on nykyään jo hyvin lähellä, parantaa joka levyllä. Ihme äijä, paranee vanhetessaan. Uusimman levyn Listen to the Flies on aivan täydellinen veto, grrrr.
 
Muutaman biisin voi kuunnella, mutta muuten edustaa mulle tätä happyhappyjoyjoy-osastoa. Eli ei uppoa hetkeäkään. Kuten ei koko genre, Rhapsodyä lukuunottamatta.

En sano totaalisonnaksi, koska puhutaan kuitenkin heavysta. Ja heavy on paskimmillaankin hyvää.
 
Tykkäsin aikanaan 80-luvulla bändistä paljonkin, mulla oli kasetilla keeper f the seven keys 1 ja 2. olen etsinyt niitä nurkista, mutta on ne hävinny..... on ostetava ainakin keeperit cd:t

ikimuistattavia kappaileita, I want out, Dr.Stein, keeper.......

keeperin aikainen laulaja oli tosi hyvä ja kitaristit "melkein " kun meidenissa. Tosi hyvä bandi helloween. mun moka, etten ole vuosiin kuunnellu.
 
no olen jonkun verran kuunnellut mutta levyjä en omista vielä. niiden kappalaiden mitä olen kuullut perusteella olisi bändi mielestäni jaetulla toisella sijalla motörheadin kanssa. Maiden on tietenkin paras
 
Joo, onhan tuota tullut kuunneltua, ja menee edelleen. Aloitin joskus 1998 tuon jamittelun Keeper kakkosen ja Better Than Raw:n myötä. Tuli sitten samana vuonna livenäkin katsastettua ja hienosti toimi.

Nuo em. levyt ovat kyllä Helloweenin kovinta kamaa, the Time of the Oathin ohella. Eikä Master of the Ringsiä, tai oikeastaan muitakaan unohtaa kannata.

TOP10:een ainakin menee.
 
Lappis said:
Muutaman biisin voi kuunnella, mutta muuten edustaa mulle tätä happyhappyjoyjoy-osastoa.

No joo... Kyllähän se tollasta on aika pitkälti, mutta The Dark Ridellä on muutama "synkempi" kappale, esim. Mr. Tortune ja Escelation 666 ;)

Ja yleensäkkin levyjen avausraidat ovat olleet "ei niin ilosta materiaalia"(, mutta ei synkkää) 8)
 
Lappis said:
Muutaman biisin voi kuunnella, mutta muuten edustaa mulle tätä happyhappyjoyjoy-osastoa. Eli ei uppoa hetkeäkään. Kuten ei koko genre, Rhapsodyä lukuunottamatta.
Mutta tarvitseeko metallin / heavyn olla paskanvakavaa kamaa? Mielestäni ei välttämättä.

En sano totaalisonnaksi, koska puhutaan kuitenkin heavysta. Ja heavy on paskimmillaankin hyvää.
Ja kyllähän genre kuin genre on pahimillaan aivan tuubaa.
 
Kyllä Helloween on ainakin ollu kova bänbi. Part I & II on klassikoita ja löytyy niin vinyylinä kuin cd:kin. Myös Better Than Raw on hyllyssä ja onkin varsin mainio kiekko. Parasta Helloween oli Maidenin lämppärinä Seventh tourilla.

Toi uus kanikiekko on kuulemma kans tutustumisen arvoinen, mutta toistaiseksi en ole siitä kuullut kuin sinkkulohkaisun. Enkä muista siitä mitään.

Mitä genreihin tulee... fuck'em all!
 
DevilLook said:
Toi uus kanikiekko on kuulemma kans tutustumisen arvoinen, mutta toistaiseksi en ole siitä kuullut kuin sinkkulohkaisun. Enkä muista siitä mitään.
Kyllä kyllä, nimestä huolimatta :) Tuota olen vähän renkuttanut, mutta päähän on jäänyt ehkä parhaiten se kakkosbiisi(?) Open Your Life. Aika perus powerkamaa, mutta toimii hienosti. Pitäisi vaan kuunnella taasen enemmän.
 
Aika pahoja yleistyksiä. Lappis voisi vaikka kuunnella uusimmalta levyltä kärpäsiä ja miettiä sitten uudestaan. Tai vaikka koko Dark Riden aloitusbiisiä Mr.Torture lukuunottamatta (joka on melodisessa humoristisuudessaan loistava sekin). Eipä paljoa vihainen kurpitsa naurata.
 
Back
Top