DIO

moi,

uudistin koko dio kokoelmani viimeinkin cd-aikaan, eli vanhat kassut sai väistyä.......

Dio on mun mielestä maidenin jälkeen paras bändi ja ottaen huomioon koko RJD:n uran ei voi olla ihailematta, miten hyvältä RJD kuulostaa evil and devine dvd:llä (keikka 2002). Loistava DVD.

Tilasin myös vanhan raibow´n live at germany, missä dio laulaa. mukavaa jammailua.

Olis kiva kuulla muidenkin maiden fanien komentteja ihalemastani laulajasta ja jos joku ei ole kuulluutkaan diosta suosittelen lämpimästi.

RAINBOW 1975-1977
BLACK SABBATH 1980-1982
DIO 1983--->
:banana:
 
Sabbath-ajan Dioon olen ainoastaan tutustunut...loistolaulaja Ronnie onkin ja Heaven And Hell ja Mob Rules ovat ihan kovia lättyjä! :metal:

Dion sooloo en oo kokeillut vielä, ehkä joku kaunis päivä!
 
Holy Diver on soolotuotannon paras levy, Black Sabbathin kanssa Heaven and Hell on paras. Sanoisin Heaven and Helliä kaikenkaikkiaan Black Sabbathin parhaaksi albumiksi.
 
Kaikkiin noihin "kausiin" olen tutustunut ja kyllähän se Ronnie-sedän laulu potkii. Holy Diver ja The Last In Line on varmaan soolotuotannosta parhaat, Sabbathilta taas Heaven And Hell. Rainbowlta en varsinaisia albumeita ole kuullut, vain yhden kokoelman, mutta Risingia ovat isot pojat kehuneet hyväksi levyksi.
 
Viisi ensimmäistä miehen sooloalbumia omistan ja aivan mahtavaa tavaraahan se on. Pidän myös hänen aikaisestaan Rainbowsta ja Sabbathista. Eniten sooloalbumeista kolahtaa ehkä debyytti, legendaarinen Holy Diver. Uskomattoman hienoja biisejä (Don´t Talk To Strangers mielestäni kaikkien aikojen hevibiisejä). Kaikki muutkin levyt ovat kyllä todella kovaa kamaa. Muita kovia kipaleita ovat mielestäni mm. Sacred Heart, Naked In The Rain, Born On The Sun, Evil Eyes, Eat Your Heart Out, One Night In The City, Holy Diver, Caught In The Middle... No ei niitä juuri huonoja ookkaan.

Ja laulajanahan mies on mitä mahtavin, ehkä maailman paras...
 
Dio nyt ei ole vähempää kuin yksi TOP 4 bändeistä mun listalla. Uskomattomia levyjä, välissä muutama heikompi, mutta taas Killing the dragon on sitä ihteään. Mies on vanha kuin belzebuubi, mutta silti ääni soi lähes yhtä kirkkaana kuin 20-vuotiaana. Laulajista yksi ainoa joka on säilyttänyt äänensä, esim. Dickinsonin ja Eric Adamsin äänialat ovat hieman laskeneet vuosien varrella, Manowar on jopa laskenut virettään jotta ääni kestää paremmin.
 
kiitti kamut,

olen samaa mielta monestakin esille tulleesta asiasta.
Mun mielsetä dion parhaat levyt on sabbathin kanssa mob rules ja heaven and hell. sitten on holydiver ja the last in line.

rainbow rising on todella hyvä (mutta lyhyt)
ne keillä ei ole vielä dion rainbow kamaa:
- rising on hyvä aloitus tai sitten On stage live ´77.
(on stagella on erikoista.mm mistreated, purplen biisi ja still i´m sad laulelettuna ja koko levy on perinteistä 70-luvun imrovisointi soittoa, bandi ei todellakaan kuulosta livenä samalta kuin levyllä, mihin maiden ja priest usein sortuu)
-mutta jos tykkää oikeesti diosta kannatta hommatta dion koko rainbow tuotanto (Ritchien B´s rainbow, rising, long live rock´n´roll, on stage, live in germany)

Kiva lukea kommenttinne, kiitos (tähän asti) LISÄÄÄÄ :wink:
 
Kyllä Dio on mies, jota ei voi kuin arvostaa.
Rainbow oli todella kova bändi Dion aikakaudella, ja myöhemminkin. Yhdyn myös aikaisemmin esitettyyn mielipiteeseen Black Sabbathin levyistä. Dion aikaiset ovat parhaita. Laulajan vaihdolla oli suuri merkitys Sabbathille musiikillisestikin, koska Dion aikauden musa kuulostaa saman tyyliseltä kuin Dion soolomusa. Kaikki me tunnemme Ozzyn aikakauden ja sen ajan musiikki oli erilaista. Samaa voi sanoa myös Gillanin laulamasta Born Again -lätystä, joka ilmestyi (kuten tiedetään) heti Dion aikakauden jälkeen.

Myös sooloura on mahtavaa kuunneltavaa. Äijällä on monia biisejä, joita jaksaa kuunnella aina vaan ja uudestaan, esim. Holy Diver, Don´t Talk to Strangers, Evil Eyes ja Rock`n´roll Children. :headbang:
 
Ronnie on legenda joka ei väsy! Last in Line oli niitä ensimmäisiin hevilevyihin kuuluvia, jotka sai teinipojalla tukan kasvamaan. Nyttemmin hiemanvähemmällä kuuntelulla on ollut mitä nyt tuo uus DVD tuli katsastettua ja todettua HELL-vetin kovaks konsertti taltioinniks! Kyllä sai taas vanhatkin kiekot kesällä kyytiä ton DVD:n myötä. RJD:lla on persoonallinen ja loistava ääni Rainbow aikaseton aina kolissu mulle DIO:n lisäks Sabath on olemassa mulle vain Ozzy:n vokaleeraamana. :wink:
 
Ronnie on yksi hevin kärkivokalisteja. Vahva ääni ja hyvä asenne. Maanläheinen kaveri, jolla ei ole kusi noussut päähän vaan jatkaa hyväksi katsomallaan linjalla. Uusin levy on hyvää kamaa. Suosikkibiisini on Dream evil-levyn I coul have been a dreamer.
 
Mickey said:
Ronnie on yksi hevin kärkivokalisteja. Vahva ääni ja hyvä asenne. Maanläheinen kaveri, jolla ei ole kusi noussut päähän vaan jatkaa hyväksi katsomallaan linjalla. Uusin levy on hyvää kamaa. Suosikkibiisini on Dream evil-levyn I coul have been a dreamer.

Kiitos muistutuksesta..... I could have been a dreamer lähtee just koneeseen......

:)
 
Mickey said:
Ronnie on yksi hevin kärkivokalisteja. Vahva ääni ja hyvä asenne. Maanläheinen kaveri, jolla ei ole kusi noussut päähän vaan jatkaa hyväksi katsomallaan linjalla. Uusin levy on hyvää kamaa. Suosikkibiisini on Dream evil-levyn I coul have been a dreamer.
Joo loistava kappale on kyllä tämä I could have been a dreamer, mutta mielestäni vieläkin parempi on Rainbow in the dark, joka on mielestäni Dion paras kappale.
 
No Diohan on aiva loistava. Ensinnäkin äijähän on hevilaulajana aivan kirkkainta kärkeä, meikäläisellä menee vähintään top vitoseen. Yhteen aikaan pidin jopa maailman parhaana. Myös biisintekijänä hän on kaikkien aikojen etevimpiä. Mielestäni miehen uran kulta-aikaa olivat neljä ensimmäistä soololevyä (vähättelemättä Rainbown ja Sabbathin aikoja), nykyinenkin matsku on kyllä aika laadukasta. Jotenkin nuo vanhat levyt ovat vaan niin hienoja, niissä on ihan oma mystiikkansa. Ja varsinkin Holy Diver kerää rutkasti nostalgiapisteitä.

Suosikkibiisini maestrolta:

Rainbow In The Dark
Holy Diver
Gaught In The Middle
Don´t Talk To Strangers
Naked In The Rain
Sacred Heart
The Last In Line
Faces In The Window

Huonoja biisejä ei noilla neljällä albumilla kyllä ole oikeastaan lainkaan jos tarkemmin ajatellaan...

:bananallama: NP: Saxon - Ride Like The Wind
 
Jeh.. Sapatti ajan Dio on helkkarin kovaa. Pitäs varmaan uudempaa matskuakin kuunnella jossain vaiheessa
 
Oikein käy sääliksi näitä ihmisiä jotka sanovat etteivät ole tutustuneet Dion soolotuotantoon. Sehän saattaa olla jopa tärkeämpää kuin syöminen ja juominen.

Minun viime vuoden projektini oli saattaa 20-vuotta vanha kasettikanta ajan tasalle Dion osalta. Tällä hetkellä tilanne on se, että Dion koko soolotuotanto löytyy lukuunottamatta Lock up the Wolves ja Strange Highways-levyjä, Black Sabbathilta puuttuu loistava Ronnie-live Live Evil ja Rainbowlta hankin vasta S/T vuodelta 1975. Mutta voiton puolella ollaan joka tapauksessa.

Äijähän on jossei maailman paras niin lähes. Sen todisti viimeistään tämä nyt minunkin kehuma DVD vuoden takaa. Kuinka moni yli 60-vuotias pystyy tuollaiseen suoritukseen. Vastaus: EI KUKAAN MUU. Ja sokerina pohjalla tiukka bändi loistavalla Dough Aldrichilla kitarassa. Ja viimeisin Dion soolo Killing the Dragon oli taas vaihteeksi erittäin hyvä.

Ensimmäisiä neljää sooloa ei voi koskaan kehua liikaa ja Sabbathin Heaven & Hell on yksi kaikkien aikojen kovimmista levyistä muutenkin.

Kun vielä joku kertoisi miehen syntymä-ajan. Siitä löytyy sitten tietoa vähän joka lähtöön, kas kun herra ei sitä itse kerro. Paras arvaus on mielestäni 1942, eli mies täyttäisi tänä vuonna 62-vuotta. Hurjimmat arvelevat herran syntyneen 1939. No, mies teki ensilevytyksensä vuonna 1957, joten siihen nähden kaikki edellä esitetyt ovat mahdollisia.

Onko kellään varmaa tietoa, tuskin, mutta perustelkaa edes hyvin ?!
 
PekkaDeere said:
rainbow rising on todella hyvä (mutta lyhyt)
Maailman paras levy. Ei mitään ylimääräistä, jokainen hetki on täydellinen. Kaikkien instrumenttien sovitukset iskua ja nuottia myöden pure perfection. Jopa perusrockväännöt Do You Close Your Eyes? ja Starstruck kolahtavat kympillä juuri tuon mielettömän soittofiiliksen vuoksi.

Jos levystä olisi tehty pidempi, olisi kokonaisuus saattanut kärsiä. Nyt CD-aikana levyt ovat lähes poikkeuksetta liian pitkiä. Maiden on tehnyt tuosta jonkinlaisen taiteenlajin venyttämällä neljä-viisi-minuuttiset biisit lähemmäs kymmentä toistamalla samoja juttuja uudestaan ja uudestaan. Ei hyvä, IMO.

Itse olen ollut suurin piirtein yhtä kauan Dio-, kuin Iron Maiden -fani. Eli joskus viisivuotiaana olen saanut ensikosketuksen Holy Diver -albumin muodossa. 6-vuotiaana (1985) ostinkin sitten äidille Sacred Heart -vinyylin synttärilahjaksi. Ja mitään taka-ajatuksia ei ollut, pois se minusta.

Lähes kaikki RJD-materiaali toimii, mutta jostain syystä 80-luvun Sabbath-levyt kaikkein vähiten. Dehumanizer sen sijaan on lähellä paikkaa top-200 listalla.

Soolotuotannosta neljä ensimmäistä ovat neljä parasta, sitten tulee kaksi uusinta ja loput eivät ole mitään kovin ihmeellistä tavaraa. Tosin Dion ääni on upeaa kuunneltavaa, vaikka biisimateriaali olisikin köykäistä.

Täältä pääsee lataamaan muuten vanhempaa, hieman erilaista Dio-materiaalia. Älkää järkyttykö. Itse tosin diggailen, kun muutenkin tuollainen kama uppoaa.

RJD-studioalbumit Top 10:

1. Rainbow Rising (Rainbow)
2. Holy Diver (Dio)
3. Sacred Heart (Dio)
4. Dehumanizer (Black Sabbath)
5. The Last In Line (Dio)
6. Long Live Rock'n'Roll (Rainbow)
7. Dream Evil (Dio)
8. Killing The Dragon (Dio)
9. Ritchie Blackmore's Rainbow (Rainbow)
10. Magica (Dio)

Biisit Top-10:

1. Stargazer (Rainbow)
2. Caught In The Middle (Dio)
3. Tarot Woman (Rainbow)
4. Rock'n'Roll Children (Dio)
5. A Light In The Black (Rainbow)
6. Run With The Wolf (Rainbow)
7. The Last In Line (Dio)
8. Master Of Insanity (Black Sabbath)
9. Killing The Dragon (Dio)
10. King Of Rock'n'Roll (Dio)
 
Starstruck said:
Maailman paras levy. Ei mitään ylimääräistä, jokainen hetki on täydellinen. Kaikkien instrumenttien sovitukset iskua ja nuottia myöden pure perfection. Jopa perusrockväännöt Do You Close Your Eyes? ja Starstruck kolahtavat kympillä juuri tuon mielettömän soittofiiliksen vuoksi.

Aika pitkälti samaa mieltä. Jos ei nyt maailman paras levy, niin ainakin kolmen parhaimman joukossa mitä olen kuullut. Oikeastaan vasta tämän levyn myötä aloin kiinnostua heavy-musiikista, joitakin vuosia sitten. Kun kuulin Tarot Womanin ensimmäisen kerran olin aivan mahtavissa fiiliksissä. Sitten vähän myöhemmin kolahtivat kunnolla loistavat Stargazer ja Light In The Black. Kaikki biisit ovat mielestäni erittäin hyviä ja Dio laulaa ihan helvetin upeasti. Soolot ovat komeita ja varsinkin Stargazer biisin loppuosa saa aina kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitä. Rainbow:lla oli myös Risingin aikana paras mahdollinen kokoonpano. Ei levystä voi tulla huono jos bändissä soittaa mm. Ritchie Blackmore ja Cozy Powell sekä laulajana toimii Ronnie James Dio.

Starstruck said:
1. Stargazer (Rainbow)
2. Caught In The Middle (Dio)
3. Tarot Woman (Rainbow)

Todella kova kolmikko. Nuo kolme biisiä on vaikea pistää paremmuusjärjestykseen. Itse ehkä vaihtaisin Caughtin ja Tarot Woman paikkaa :edmetal:
 
Jou veljet,

erittäin hyviä kommentteja ja kaikki lähes minun maun mukaisia, vaikka väliäkös sillä. Doug Aldricht sopi todella hyvin DIO kokoonpanoon.

Silti (viimeksi tänään kuunneltuna) mun mielestä dio kuulostaa parhaalta sabbathin Mob rules ja Heaven and hell levyillä :evil:
 
Jep, onhan Dio aika kova äijä. Ja nimenomaan äijä sanan varsinaisessa merkityksessä. LOL Oma suosikkilevyni Diolta on varmaankin Holy Diver. Pidän myös Dion aikaisesta Rainbowista sekä Sabbathista.
 
Kyllä oli muuten loisto keikka Tuskassa RJD:llä. Klassikko biisejä tuli liukuhihnalta. Erityisesti kolahti Man on The Silver Mountain ja (tietysti) Rainbow In The Dark.
 
Back
Top